Sökning: "category brand extension"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden category brand extension.

  1. 1. A Guideline for Conducting Form Analysis of Branded Products : The Development of a Design Guideline Framework for Product-Producing Companies in a Brand Management Context

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Maskinkonstruktion

    Författare :Oskar Castillo Ellström; Tomas Andersson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis presents the research and development of a framework for creating design guidelines, aimed towards product-producing companies as a part of a brand extension strategy. The thesis answers two research questions: RQ1: What strategies could be used to analyze visual form and product design as a part of a brand extension strategy for a product-producing company? RQ2: How can an existing visual brand identity be utilized during the product development process and redefined for new product categories? The thesis is divided into a literature review and a case application of the presented theories on a real-world product development process. LÄS MER

  2. 2. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viveka Gezelius; Ellinor Nilsdotter; [2019]
    Nyckelord :varumärkesförlängning; utvärdering; attityd; trend; varumärkesvärde; produktkategori; perceptuell passform; positionering; målgruppsanalys; djurhållning; miljö; hälsa; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER

  3. 3. Product Line Extension in an Online Environment

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Bjarke; Madeleine Hultin; [2017]
    Nyckelord :product line extension; assortment variety; assortment complexity; brand quality perception; online marketing;

    Sammanfattning : Previous research has shown that a more varied assortment does not only increase sales by satisfying consumer preferences but also by gaining more attention due to increased shelf space. Product line extensions are therefore not solely of importance when it comes to aiming for a high actual variety in the assortment, but also when aiming to increase the visual size of the assortment. LÄS MER

  4. 4. Mer är mer - En kvantitativ studie på effekterna av vertikala varumärkesutvidgningar i nedåtgående led på lyxvarumärken

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Lovis Hyddmark; Erica Jaeckel; [2016]
    Nyckelord :Brand extension; Luxury; Purchase intention; Attitude; Brand evaluation;

    Sammanfattning : In order for brands to differentiate themselves from their competitors, they frequently renew themselves by launching new brands. The luxury industry is characterized by a high competition and density of brands, therefore a differentiating strategy is even more important. LÄS MER

  5. 5. Transferring components of brand loyalty in a brand extension scenario within FMCG

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jessica Hedin; [2016]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand extension; Category fit; FMCG; Affective relations;

    Sammanfattning : Brand managers within FMCG are continuously looking to capitalize on strong brands to grow their business. Strategies involving brand extension activities have become increasingly popular, as it allows brand managers to build on already established consumer-brand relations to increase cross-selling. LÄS MER