Sökning: "cecilia medie- och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden cecilia medie- och kommunikationsvetenskap.

  1. 1. Vad är poängen? : En narrativ jämförande analys av Kevin Bangs egna videor och marknadsföringsvideor

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Larsson; Cecilia Månsson; [2024]
    Nyckelord :Kevin Bang; TikTok; Advertising; Collaborations; Influencers; Narratology; Social Media; Narrative Analysis; Kevin Bang; TikTok; Reklam; Samarbeten; Influencers; Narratologi; Sociala medier; Narrativ analys;

    Sammanfattning : Reklam har genom tiderna utvecklats från att vara övervägande argumenterande text till att påsenare år ha en mer berättande ansats, särskilt med framväxten av videoreklam. Socialamedier har lockat många företag att flytta sin reklam från traditionella medier till socialamedier på grund av den ökande användningen. LÄS MER

  2. 2. Facebook, Ukraina och Ryssland : framing i nyhetsrapporteringar

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hugo Granstedt Hillve; Cecilia Malmberg; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven som en del av Medie och Kommunikationsvetenskap fortsättningskurs (MKVA22) vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens författare är Hugo Granstedt Hillve och Cecilia Malmberg. LÄS MER

  3. 3. Subkulturen och kapitalet : en studie om smak inom den digitala subkulturen Dark Academia

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Cecilia Malmberg; [2022]
    Nyckelord :Dark Academia; smak; subkulturer; estetik; smakregim; Bourdieu; subkulturellt kapital; Social Sciences;

    Sammanfattning : Dark Academia är en av flertalet digitala subkulturer som uppkommit på sociala medier under senare år. Bilder och videor föreställande akademiska sammanhang, klassisk litteratur, och stilguider i en mörkare färgskala är typexempel på sådant som kan visas i relation till estetiken. LÄS MER

  4. 4. #Menstruationstabu : En kvalitativ studie om hur unga kvinnor uppfattar kampanjfilmers budskap om det tabubelagda ämnet, menstruation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Cecilia Björklin; Nellie Sundström; [2021]
    Nyckelord :Menstruationstabu; unga kvinnor; Generation Z; budskap förankringar;

    Sammanfattning : Problemformulering: Runt hälften av världens befolkning består av kvinnor som har menstruation i sin vardag, men trots det är ämnet omringat av skam, tabu och stigma. Under de senaste åren, i samband med ett ökat menstruationsaktivism, har en ny era av menstruationsannonser dykt upp där man är mer villig att dela historier om menstruationsskam. LÄS MER

  5. 5. Innan krisen, eller kriget kommer. : En kvalitativ komparativ studie om det proaktiva kriskommunikationsarbetet på svenska kommuner.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Cecilia Lindquist; Saga Andersson; [2020]
    Nyckelord :proaktiv kriskommunikation; kommun; region; kriskommunikation; riskkommunikation; krisberedskap;

    Sammanfattning : Sökord: proaktiv kriskommunikation, kommun, region, kriskommunikation, riskkommunikation, krisberedskap Denna studie undersöker det proaktiva arbetet med kriskommunikation på sex svenska kommuner. Syftet med studien är att undersöka hur kommunerna tar sig an aspekter av sitt kommunikativa uppdrag för att säkerställa medborgarnas rätt till information. LÄS MER