Sökning: "cederwall"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet cederwall.

  1. 1. Kunskapsorientering : Vägval i kunskapsöverföring för evenemangsprojekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Cederwall; Oskar Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge transfer; knowledge; event project; projekt phases; sports events; Kunskapshantering; kunskapsöverföring; kunskap; evenemangsprojekt; projektfaser; idrottsevenemang;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore which methods are used for knowledge transfer between recurring event projects, in different physical locations. The study also examines the different roles the project organization and the permanent organization take in these processes. LÄS MER

  2. 2. Topical formulation of antimicrobials for wound care

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för farmaceutisk biovetenskap

    Författare :Ida Cederwall; [2022]
    Nyckelord :topical formulation; antibiotic resistance; topical antimicrobial formulation; topical gel; AMP; AP114; amoxicillin; wound care; poloxamer; HPMC;

    Sammanfattning : The increasing spread of antibiotic resistance among bacteria poses a major threat to the public health. There is an urge for the development of innovative formulations of existing and new antibiotics. LÄS MER

  3. 3. Möte med religion i spelets värld : En representationsanalys av shinto och buddhism i Ghost of Tsushima

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anthon Cederwall; [2022]
    Nyckelord :Video Games; Religion; Japan; Representation; Shinto; Buddhism; Tv-spel; Religion; Japan; Representation; Shinto; Buddhism;

    Sammanfattning : In this essay, the author examines religion and how it is represented in the video game Ghost of Tsushima. With the representation term and its meaning from Stuart Hall, the author aims to analyse religious aspects in the game’s environment and story, thus in the end picking out the representation that the games create of religion. LÄS MER

  4. 4. "Glädje och frihet från resten av världen" En kvalitativ undersökning om gymnasieelever som älskar att titta på tv-serier på fritiden

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Sofia Oldin Cederwall; [2021-04-29]
    Nyckelord :tv-serier; fritidsfiktioner; textvärldar; läsning; litteraturdidaktik; upplevelseläsning; instrumentell läsning;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to examine the engaging and motivational factors of television series among students in an upper secondary school in Western Sweden who state they enjoy this form of multimedia in their leisure time. Moreover, this study aims to investigate the students’ attitudes towards a possible implementation of television series as a pedagogical resource in the classroom. LÄS MER

  5. 5. Vilseledd i en digital värld : En kvalitativ studie om upplevelsen av digital nudging

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Tomas Cederwall; Robin Jansson; [2021]
    Nyckelord :Nudging; Digital nudging; User experience; Dark patterns; Ethics; Nudging; Digital nudging; Användarupplevelse; Dark patterns; Etik;

    Sammanfattning : Individer står dagligen inför olika valsituationer i både fysiska och digitala miljöer. Begreppet nudging innebär att med små medel vägleda och påverka individer att göra val som anses bättre. LÄS MER