Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Influencerjournalistik, Bu eller Bä? : En kvalitativ textanalys av Margaux Dietz Youtubeserie Partitempen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Kilhage; Kristin Ogarp; [2023]
    Nyckelord :Communication; Journalistic ideals; Framing theory; Influencer; Journalism; Margaux Dietz; Partitempen; Qualitative text analysis; Kommunikation; Journalistiska ideal; Gestaltningsteorin; Influencer; Journalistik; Margaux Dietz; Partitempen; Kvalitativ textanalys;

    Sammanfattning : Denna studien undersöker om influencern Margaux Dietz följer de journalistiska idealen sanning, objektivitet och noggrannhet samt huruvida hon gestaltar sina intervjuobjekt likvärdigt i säsong 2 av Youtubeserien Partitempen där hon intervjuar Sveriges partiledare. Som influencer har Dietz varken juridiskt ansvar eller någon publicist som kvalitetsgranskar hennes innehåll vilket kan resultera i att subjektiva budskap och felaktig information sprids. LÄS MER

  2. 2. Unpacking the Insta-girls : The Ultimate Evolution of the Celebrity Fashion Model

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Modevetenskap

    Författare :Alexandre Zamboni; [2022]
    Nyckelord :fashion model; celebrity; social media; persona; beauty ideal; bodily discipline;

    Sammanfattning : The last decade has seen the rise of a new trinity of supermodels, the so-called Insta-girls, Kendall Jenner, Gigi, and Bella Hadid. Besides mastering the art of digital self-promotion, they belong to famous Californian families with strong ties to show business. LÄS MER

  3. 3. ”Time to let the world know. My next destination is…” : en kvalitativ fallstudie av spelarövergångar inom professionell europeisk klubblagsfotboll som digitalt medieevent

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johannes Nilsson; Dag Svensson; [2016]
    Nyckelord :medieevent; medialisering; kommodifiering; celebritization; fotboll; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur den europeiska proffsfotbollens spelarövergångar kan förstås som digitala medieevent samt hur samhälleliga metaprocesser tar sig uttryck i medieeventet. Studien är en fallstudie som grundar sig i en kvalitativ innehållsanalys med empiriskt material som utgörs av olika former av medieinnehåll som rör sig kring medieringen av Zlatan Ibrahimovic och Paul Pogbas övergångar till Manchester United sommaren år 2016. LÄS MER