Sökning: "celebrity branding"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden celebrity branding.
6. Kändisars varumärke förstärker reklam : Påverkan av kändisars och företags varumärken i reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Denna uppsats kommer att handla om kändisars varumärke samt företagsvarumärke och hur detta används i reklam för att nå fram till publiken och skapa enmening med reklamfilmen. Syftet med uppsatsen är att förstå hur två varumärken kansamspela för att skapa en trovärdig reklam. LÄS MER
7. Directing Customer Social Identity Through Influencer Marketing and Brand Co-creationActivities : A NA-KD Case Study
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Today, for firms to engage with customers, it takes more than traditional advertisements, enticing prices and celebrity endorsements. Customers now rely on and expect to become an active rather than passive participant in the firm’s branding and marketing activities. LÄS MER
8. Grandma on YouTube: a case study of the older female YouTuber Korea Grandma
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Older women have long been invisible and marginalized in society and culture at large because of the ‘gendered’ ageist stereotypes towards them. Especially, ageist stereotypes towards older women have been reinforced by their invisibility and stereotypical portrayals in traditional media. LÄS MER
9. Kändisfabriken Paradise Hotel - En kvalitativ innehållsanalys av roller, genus och personal branding
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Paradise Hotel (PH) är Sveriges största och mest populära reality-tv-program, men även kanske Sveriges största kändisfabrik; unga svenskar söker sig nämligen till programmet i hopp om att lansera ett sociala medie-baserat kändisskap. Till att börja med grundar sig PH i heteronormativitet och har ofta blivit kritiserat för förlegade könsroller, därför utgår denna studie från att undersöka de könsstereotypiska skillnader som råder mellan en manlig respektive kvinnlig roll. LÄS MER
10. Tick tack, Tik Tok. Hög tid attlära känna den moderna tidensopinionsbildare : En kvalitativ studie om unga influencers på mobilappen TikTok
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/MarknadsföringSammanfattning : Det faktum att unga människor, genom sociala medier, i allt större utsträckning erhåller makt att påverka har kommersialiserats av företag genom marknadsföringsmetoden influencer marketing. Merparten av forskningen kring influencer marketing fokuserar dock på företag eller följare – men vad vet vi egentligen om hur dessa influencers själva betraktar fenomenet och sin roll? Vad är det egentligen som driver influencers under 18 år? Denna studie ämnar besvara dessa frågor och därigenom tillhandahålla viktig insikt kring hur företag bäst förhåller sig till gruppen unga influencers. LÄS MER