Sökning: "celebrity endorsement"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden celebrity endorsement.

  1. 1. “För mig är det varumärket och dess status som skapar värde” : En studie om vad en kändis bidrar med i marknadsföring för exklusiva varumärken riktad till män

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Hamnström; Roza Arosh; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; Marketing; Desire;

    Sammanfattning : Advertisements are today a large part of our daily lives, making marketing increasingly complex and hard to navigate for companies seeking to catch our attention. One way of engaging with consumers is with the help of celebrities, via so called celebrity endorsements. LÄS MER

  2. 2. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Davidsson; Klara Berglind; Elin Persson; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; micro influencers; marketing engagement; marknadsföringsprocess; Influencermarknadsföring; mikroinfluencers; engagement; marknadsföringsprocess;

    Sammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER

  3. 3. The influence of celebrity endorsement through social media on impulsive buying in Sweden.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Halima Abedin Jitu; MD Atiqur Rahman; [2020]
    Nyckelord :Celebrity; Consumer behavior; Endorsement; Impulsive buying; Social media.;

    Sammanfattning : Aim The authors seek to explore the impact of celebrity endorsement through social media on consumer behavior, specifically on impulsive buying. Methodology The quantitative research approach was adopted, and a questionnaire was administered to university students in 3 cities (Gavle, Uppsala, and Stockholm). LÄS MER

  4. 4. "Do you want to be on my Instagram?" - A qualitative study of how companies collaborate with influencers

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Elin Wastesson; Filippa Granting; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Celebrity Endorsement; Network Theories; Relationships;

    Sammanfattning : Influencer marketing is booming among marketing practitioners across the globe. Only in Sweden the spend on influencer marketing was 660 million SEK in 2017, a 33 percent increase from previous year and a proof of the strong interest. However, little research has explored how companies actually work with influencers. LÄS MER

  5. 5. Celebrity Endorsement : En hiss eller diss ur konsumentens synvinkel?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Maja Brünteson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER