Sökning: "celebrity endorsement"
Visar resultat 16 - 20 av 102 uppsatser innehållade orden celebrity endorsement.
16. A COMPARATIVE STUDY ON HOW THE WORLD WILDLIFE FUND ADAPTED ITS 2014 ENVIRONMENTAL COMMUNICATION CAMPAIGN EARTH HOUR IN SWEDEN AND TURKEY
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Klimatförändringar är ett allvarligt problem som hotar vår planet och alla dess invånare.Världsnaturfonden (World Wildlife Fund) arbetar för att minimera och förhindra de skrämmandekonsekvenser som vi oundvikligen kommer att möta om vi fortsätter att leva och konsumera som vi gör. LÄS MER
17. Tillsammans mot cancer : En retorisk analys av Cancerfondens användande av offentliga personer på Instagram.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Vilken roll spelar offentliga personer i Cancerfondens externa kommunikation på Instagram, och vilka tänkbara identiteter kan detta generera i? Vi har gjort en kvalitativ retorisk undersökning med material insamlat från Cancerfondens Instagram, där specifikt inlägg med offentliga personers medverkan studerats. I analysen diskuteras materialet utifrån tre identitetskategorier som var särskilt utmärkande bland inläggen: Familj, Det vardagliga livet och Det hälsosamma livet. LÄS MER
18. The viability of feeding seaweed to cows. An assessment of the key opportunities and barriers facing the commercialization of factory-produced Asparagopsis taxiformis as a methane-reducing additive for dairy cows in Sweden.
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : An estimated 6% of human greenhouse gas emissions are the result of enteric methane production by cows. Asparagopsis taxiformis, a semi-tropical alga, is one solution. Supplementation of this alga to cows at a small percentage of their daily intake has reduced methane emissions by over 98% in trials. LÄS MER
19. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER
20. Konsumenters attityder och förtroende för kändisar i marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Celebrity endorsements have become an increasingly common phenomenon in marketing. Simultaneously the world has been digitalized and social media is now a matter of course rather than an exception. The most active people on digital platforms have been shown to be young people. LÄS MER