Sökning: "celebrity endorsement"

Visar resultat 16 - 20 av 102 uppsatser innehållade orden celebrity endorsement.

  1. 16. A COMPARATIVE STUDY ON HOW THE WORLD WILDLIFE FUND ADAPTED ITS 2014 ENVIRONMENTAL COMMUNICATION CAMPAIGN EARTH HOUR IN SWEDEN AND TURKEY

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Melisa Bergström; [2021]
    Nyckelord :Climate change; Earth Hour; Environment Communication; Narrative Framing; Symbolic Action; Environmental Advocacy Campaigns; Klimatförändringar; Earth Hour; Miljö Kommunikationskampanj;

    Sammanfattning : Klimatförändringar är ett allvarligt problem som hotar vår planet och alla dess invånare.Världsnaturfonden (World Wildlife Fund) arbetar för att minimera och förhindra de skrämmandekonsekvenser som vi oundvikligen kommer att möta om vi fortsätter att leva och konsumera som vi gör. LÄS MER

  2. 17. Tillsammans mot cancer : En retorisk analys av Cancerfondens användande av offentliga personer på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Johanna Håkansson; Kajsa Hållö; [2021]
    Nyckelord :: relationsskapande strategier; retorik; identitet; celebrity endorsement; ideell organisation; extern företagskommunikation; offentliga personer;

    Sammanfattning : Vilken roll spelar offentliga personer i Cancerfondens externa kommunikation på Instagram, och vilka tänkbara identiteter kan detta generera i? Vi har gjort en kvalitativ retorisk undersökning med material insamlat från Cancerfondens Instagram, där specifikt inlägg med offentliga personers medverkan studerats. I analysen diskuteras materialet utifrån tre identitetskategorier som var särskilt utmärkande bland inläggen: Familj, Det vardagliga livet och Det hälsosamma livet. LÄS MER

  3. 18. The viability of feeding seaweed to cows. An assessment of the key opportunities and barriers facing the commercialization of factory-produced Asparagopsis taxiformis as a methane-reducing additive for dairy cows in Sweden.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Cora Taylor; [2021]
    Nyckelord :Asparagopsis taxiformis; methane-reducing additive; commercial viability; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : An estimated 6% of human greenhouse gas emissions are the result of enteric methane production by cows. Asparagopsis taxiformis, a semi-tropical alga, is one solution. Supplementation of this alga to cows at a small percentage of their daily intake has reduced methane emissions by over 98% in trials. LÄS MER

  4. 19. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Even Romodan; Oscar Sundström; [2021]
    Nyckelord :In-stream video ads; TV-commercials; Entertainment Value; Information Value; Creativity; Brand Image; Celebrity Endorsement; effective TV-commercials; potential factors; Consumer Perspective; Internet; Television; In-stream video ads; TV-reklam; Entertainment Value; Information Value; Kreativitet; Brand Image; Celebrity Endorsement; effektiv TV-reklam; potentiella faktorer; konsumentperspektiv; Internet; TV.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER

  5. 20. Konsumenters attityder och förtroende för kändisar i marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Jonsson; Matilda Åsander; [2020]
    Nyckelord :celebrity endorsement; marketing; social media; celebrities; consumers attitudes;

    Sammanfattning : Celebrity endorsements have become an increasingly common phenomenon in marketing. Simultaneously the world has been digitalized and social media is now a matter of course rather than an exception. The most active people on digital platforms have been shown to be young people. LÄS MER