Sökning: "centrala referenser"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden centrala referenser.

  1. 6. Translanguaging- ursprung och användning : En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Johanna Van Der Putten; Olivia Arvén; Jonna Bergman; [2020]
    Nyckelord :translanguaging; cross languaging; multilingual students; code-switching; Translanguaging; transspråkande; korsspråkande; flerspråkiga elever och kodväxling;

    Sammanfattning : I denna systematiska litteraturstudie har begreppet translanguaging undersökts. Translanguaging i skolan innebär i korthet att ge flerspråkiga elever möjlighet att använda alla sina språk som resurs i lärandet. Studiens syfte är att undersöka vilka teorier begreppet bygger på och i vilken eller vilka kontexter det har använts. LÄS MER

  2. 7. Make EU Lagom Again: En kvalitativ studie över populism som ett kommunikativt fenomen i en svensk valrörelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ludwig Svensson; Mickey Magnusson; [2019]
    Nyckelord :populism; political communication; mediatization; Kristdemokraterna; EU; the people; populist communication; anti-establishment; heartlands; Social Sciences;

    Sammanfattning : This is a qualitative study on the strategic communication that Kristdemokraterna use in their campaign for the European parliament 2019, Make EU Lagom Again from a perspective on populism as a political communication style. This in order to expand the knowledge on how populism as a communicative phenomenon can be understood in the context of Swedish politics. LÄS MER

  3. 8. Samspelet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viktor Kihlberg; Philip Carabi; [2019]
    Nyckelord :Samskapande av varumärkesmening; varumärkesgemenskap; varumärkesfans samskapande; Twitter; strategisk kommunikation; digitala medier; AS Roma; varumärkeskommunikation; Brand meaning co creation; brand community; brand fans; brand co-creation; strategic communication; digital media; brand management; brand communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The rise of social media has enabled brands to communicate with their customers in new ways. A growing phenomenon within brand communication is the opportunity for consumers to co-create meaning for the brand. The basis for this study was the simplified view of co-creation in the field of research. LÄS MER

  4. 9. Nyanlända gymnasieelevers röster om bildundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Tove Reuterberg; [2018]
    Nyckelord :nyanlända; förberedelseklass; bildundervisning; diskursanalys;

    Sammanfattning : Ingången till den här studien och mitt intresse väcktes efter att ha spenderat mina två första VFU-perioder på en skola där många klasser bestod av ensamkommande nyanlända elever. Dessa elever läser bild på grundskolenivå för att senare kunna söka in till ett nationellt program på gymnasiet och de har olika bakgrunder, kommer från olika länder och kulturer. LÄS MER

  5. 10. Demokratins skildring : En studie av demokrati- och diktaturbegreppens framställning över tid i samhällskunskapsböcker riktade mot gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Elin Långström Persson; [2018]
    Nyckelord :demokrati; diktatur; styrelseskick; samhällskunskap; läroböcker;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur begreppen demokrati och diktatur beskrivs över tid i sex läroböcker i samhällskunskap. Tidsperioden sträcker sig från 1990-talet till 2010-talet och analysenheterna består av två läroböcker från vardera årtionde. LÄS MER