Sökning: "centraliserade organisationer"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden centraliserade organisationer.
1. HR-transformation: Det värdeskapande HR-arbetet? : En HR-transformation ur två perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Human Resources arbetet har präglats av ständiga förändringar och ställt krav på organisationers anpassning till utvecklingen vilket främst skett genom framtagna modeller. Konceptet HR-transformation och modellen shared service har fått stort genomslag i Sverige där fokuset varit på att centralisera och effektivisera HR-arbetet. LÄS MER
2. Kritiska framgångsfaktorer för högre uppfattad tjänstekvalitet på e-tjänster : En fallstudie av användbarhet och användarupplevelse av en e-tjänst i en svensk kommun
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Digitalisering medför nya möjligheter för offentlig sektor att designa service till medborgare och användarcentrerade e-tjänster står högt på agendan. Användarupplevelse och användbarhet är två nyckelbegrepp som fokuserar på interaktionen mellan användare och system för att uppfylla användarens behov och samtidigt erbjuda en högre grad av funktionalitet. LÄS MER
3. Kryptovalutors framväxt utifrån Actor-Network Theory : från riskfylld investering till ekonomins finrum
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om framväxten av kryptovalutor och blockkedjeteknik i den globala ekonomin. Kritik har riktats mot bankers och andra centraliserade intermediärers finansiella system, i form av ineffektiva processer, tillkommande avgifter och att användarnas integritet undermineras. LÄS MER
4. En bedräglig affär : - Kommuners utsatthet för fakturabedrägerier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Det nuvarande kunskapsläget gällande fakturabedrägerier är tunt, och särskilt sådana som drabbar välfärdssystemet. Denna uppsats syftar till att öka kunskapen om fakturabedrägerier som drabbar kommuner i Skåne och deras förutsättningar att arbeta med detta. LÄS MER
5. Ledningens internkommunikation som verktyg i förändringsprocessen ur ett medarbetarperspektiv
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Förändringstakten i hela samhället har blivit snabbare genom åren och det är framför allt tekniken som driver denna utveckling menar Olsson (2017). Organisationer ställs inför många utmaningar och förändringar inom verksamheten är nödvändiga för organisationens överlevnad. LÄS MER