Sökning: "centrumledare"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet centrumledare.
1. Stadskärna i förändring : En studie av centrumaktörers uppfattningar om Karlstads stadskärna
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Staden och dess stadskärnor har genom historien förändrats och varit under inflytande från olika planeringsideal. Andra händelser och skeenden så som till exempel bränder har också bidragit till att forma staden. Även idag sker förändringar och omvälvningar i stadskärnan, mitt framför våra ögon. LÄS MER
2. Centrumledares arbete med att stärka kundtillfredsställelsen : En kvalitativ studie av köpcentrum i Karlstad och Örebro
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Bakgrunden till uppsatsen är att arbetet med kundtillfredsställelse behövs på ett köpcentrum då konkurrensen bland dessa är stor. För att få konsumenterna att tillbringa tid i köpcentrum krävs det en hög kundtillfredsställelse och att köpcentrumen jobbar för att uppnå detta. LÄS MER
3. Attraktiv stadskärna - en balansakt? : En uppsats om arbetet kring att skapa en attraktiv stadskärna och cityhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att utforma ett balanserat styrkort för att genom detta visa hur en managementgrupp kan arbeta med viktiga målsättningar för att utveckla en attraktiv stadskärna och cityhandel. Metod: I denna uppsats har vi använt oss av den kvalitativa metoden med en abduktiv ansats, där vi fördjupat oss i teori samtidigt som vi genomfört intervjuer med personer som arbetar inom ämnet. LÄS MER
4. En analys av galleriorna i Västerås och Norrköping : Ett centrumledarperspektiv
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Media har i flera år skrivit om att centrumhandeln i många städer har en negativ tillväxt. De externa köpcentrum har under den senaste tiden haft en positiv tillväxt. Under de 10-20 senaste åren så har stora detaljhandelskedjor haft som strategi att etbalera sina nya butiker i de externa köpcentrumen. LÄS MER
5. Event i butik - En studie om butiken som ett upplevelserum för att skapa varaktiga konkurrensfördelar genom event samt kundrelationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemformulering: Butiken kommer i denna uppsats ses som en plats för event och inte endast som en plats för försäljning. Vi kommer därför att bidra med att se om event i butik kan skapa varaktiga konkurrensfördelar genom att engagera kunden i butik och i samband med detta även skapa kundrelationer. LÄS MER