Sökning: "centrumledning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet centrumledning.

  1. 1. Optimalt hyresavtal urhyresgästens perspektiv : En fallstudie av livsmedelsbutikers hyresavtal

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Dana El Malla; [2019]
    Nyckelord :Turnover rent; FMCG; rent structures; Omsättningstillägg; dagligvaruhandel; hyresformer;

    Sammanfattning : Detaljhandeln befinner sig i ett skede av förändring som en effekt av de stora digitala framstegen som skett de senaste åren. Rapporter från fastighetsvärlden vittnar om mängder av butiker och kedjor som tvingats till nedskärningar och i extrema fall, konkurs. LÄS MER

  2. 2. Attraktiv stadskärna - en balansakt? : En uppsats om arbetet kring att skapa en attraktiv stadskärna och cityhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennie Falck; Dahlberg Sabine; [2014]
    Nyckelord :City commerce; city centre; experiences; sensory stimuli; balanced scorecard; city; Cityhandel; stadskärna; upplevelser; sinnesstimuli; balanserat styrkort; centrumledning;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att utforma ett balanserat styrkort för att genom detta visa hur en managementgrupp kan arbeta med viktiga målsättningar för att utveckla en attraktiv stadskärna och cityhandel. Metod: I denna uppsats har vi använt oss av den kvalitativa metoden med en abduktiv ansats, där vi fördjupat oss i teori samtidigt som vi genomfört intervjuer med personer som arbetar inom ämnet. LÄS MER

  3. 3. En för Alla - Alla för En - En handelsplats gemensamma varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Serrander; Rebecca Ensgård; Janina Nihlén; [2012]
    Nyckelord :handelsplats; gemensam marknadsföring; varumärke; varumärkeskommunikation; platsvarumärke; agglomerationsfördelar; synergieffekter; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur fastighetsägare av en handelsplats kan arbeta med det gemensamma varumärket för att gynna hyresgästerna och handelsplatsen. Detta undersöks utifrån en fallstudie av citygallerian MOOD Stockholm. LÄS MER