Sökning: "certification marks"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden certification marks.
1. The Sustainability of EU Trade mark law : A research into the degree to which EU Trade mark law is tailored to achieve the EU Sustainable Development Goals
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt (IFIM)Sammanfattning : The EU Sustainable Development Goals have long been a resemblance of the urgent call forclimate action and sustainable development. With increasing attention for climate change anda subsequent call for action from states, consumers’ preferences have now also changedtowards opting for sustainable goods and services. LÄS MER
2. Konstruktion och CE-märkning av lyftredskap : En handfast handbok och ett upplyftande exempel
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : enlighet med Maskindirektiv (MD)2006/42/EG ska alla lyftredskap som tas i bruk eller omsätts på marknaden CE-märkas. Att ett lyftredskap är CE-märkt innebär att det uppfyller kraven det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) har på hur säkert, hälsosamt och miljövänligt lyftredskapet är över hela sin livscykel. LÄS MER
3. Medeltida personidentitetsbegrepp. Autentisering under medeltiden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Historisk arkeologiSammanfattning : The thesis describes the concept of identity certification – to identify oneself and to be able to uniquely be identified by others – in a Scandinavian Middle Ages (ca. 1050-1500) context. Furthermore, the essay shows the possibilities of combining systems scientific analysis methods and concept in a historical-archaeological context. LÄS MER
4. Understanding Certification Marks : A qualitative study on the influence of semiotics on consumers information processing of grocery certification marks
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In the food market, certification marks are considered to give guidance and orientation. This specific market is constantly growing in its product range, which causes a choice overload for the consumer. At the same time, anincreasing differentiation of customer’s needs and demands exists. LÄS MER
5. Miljömärkning på livsmedel : Konsumenters kunskap och preferenser
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : The society today is a very environmentally conscious society, at least that´s what it seems like. In this study, which is a combined literature review and survey, focus was at whether people have confidence in eco-labels, if they know what it stands for, how many people bought them and what labels they bought. LÄS MER