Sökning: "changed due to social media"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden changed due to social media.

  1. 1. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  2. 2. “Breaths of Joburg” – One Play, Multiple Perceptions : A Johannesburg Literary Site-Specific Theatre Pilot Project

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kerstin Tschernigg; [2023]
    Nyckelord :Communication; Communication for Development; South Africa; Johannesburg; Breaths of Joburg; Participatory Theatre; Perception Study;

    Sammanfattning : This thesis examines the perception of the city of Johannesburg through a participatory theatre pilot project titled “Breaths of Joburg”. It looks at how different stakeholders, such as the performance director, professional and student actors, as well as the writers who inspired the texts used as a basis for the theatre, the live audience as well as the social media audience perceived Johannesburg and whether their perceptions changed after experiencing the play. LÄS MER

  3. 3. Go with the flow : En studie om social konsumtion på TikTok

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madeleine Eckert; Stella Nilsson Ternström; Emelie Danielsson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Fashion Communities; Consumer Behaviour; Hauls; Social Commerce; eWOM; Flow.; TikTok; communities; konsumentbeteende; hauls; social commerce; eWOM; flow;

    Sammanfattning : I takt med att sociala medier har växt sig större har konsumenters shoppingbeteende förändrats. Inköp av produkter sker numera i allt större utsträckning på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Design för motivation och engagemang i enterprise social media : Användning av inre motivation för utformandet av gamification och persuasive design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Emma Thölin; Pegah Esnaashari Esfahani; [2023]
    Nyckelord :Intrinsic motivation; engagement; enterprise social media; gamification; persuasive design; Inre motivation; engagemang; enterprise social media; gamification; persuasive design;

    Sammanfattning : På grund av Covid-19 pandemin har sättet vi arbetar på förändrats och allt fler människor arbetar idag på distans. Detta har medfört att medarbetare kan känna sig ensamma utan en tillhörighet till den arbetsplats de jobbar på, vilket kan ha negativa effekter på deras engagemang och prestationer. LÄS MER

  5. 5. How to Make a Narrative Fly?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Kevin Fritz; [2023]
    Nyckelord :Brand legitimacy; discursive theory; lexical choices; semiotic resources; narrative; multimodal critical discourse analysis; SAS; storytelling; strategic communication; digital media; Social Sciences;

    Sammanfattning : The airline industry has been heavily affected by crises that have occurred in the last years. By using the theory of brand legitimacy and storytelling, a multimodal critical discourse analysis was conducted. 2020 is a year by many seen as a paradigm shift, due to the Covid-19 pandemic. LÄS MER