Sökning: "charismatic communication"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden charismatic communication.

  1. 1. Not All Heros Wear Capes

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fang Cheng; Hanna Åstrand; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Emotion Creation; Brand Archetype; Myth-telling; System 1; Hero; Ordinary People; Hero’s Journey; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to enhance our understanding of branding communication with mass audiences using ordinary people in myth treatment. Methodology: This qualitative study explores the phenomenon of ordinary people portrayed as heroes in advertisements in an abductive manner. LÄS MER

  2. 2. En flygresa genom karismans samtid : En fallstudie av SAS externa kommunikation och legitimitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Adam Comeau; Ludvig Ekholm; [2023]
    Nyckelord :multimodal analys; sociosemiotik; image; karismatisk legitimitet;

    Sammanfattning : The airline sector is facing a new reality post-covid, where leisure travel is increasing around the world. Furthermore, there is a change which permeates the entire western world, where the postmodern society increasingly advocates emotional qualities over rational qualities in organizations. LÄS MER

  3. 3. Att försvara sin existens på sociala medier : En kvalitativ studie om hur Voi Technology kommunicerar externt för att uppfattas som en legitim aktör

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Blennå; Linnéa Jansson; [2022]
    Nyckelord :E-scooters; maintaining legitimacy; repairing legitimacy; principles of legitimation; strategic communication; Elsparkcyklar; underhålla legitimitet; reparera legitimitet; legitimitetsprinciper; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : In the past few years, the number of e-scooter rental services has rapidly increased in Sweden and across Europe. The increased usage of e-scooters has created problems, for example with accessibility on sidewalks and traffic safety. Consequently, the e-scooter industry has become a highly debated topic. LÄS MER

  4. 4. I framsätet på den agila resan : Organisationers upplevelser av det agila arbetssättet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lina Björk; [2021]
    Nyckelord :projektledning; agil; agilt arbetssätt; kommunikation; team;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att utforska det agila arbetssättet i praktiken för att ge ökad förståelse för den agila resan. Studiens frågeställning ”vad är upplevelsen av att arbeta agilt” besvarades genom en datainsamling som utfördes med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. “Det är snarare en rörelse än bara ett företag” : En studie om Oatlys karismatiska legitimitet under bemötandet av extern kritik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Annie Engström; Linda Byrlind; [2021]
    Nyckelord :Oatly; charismatic legitimacy; Weber; organizational external communication;

    Sammanfattning : Purpose - This paper aims to examine the charismatic legitimacy of the organization Oatly, a vegan food brand, following the criticism from external stakeholders concerning Oatly’s new shareholder; the investment firm Blackstone Group. The study explores the views of young external stakeholders in regard to the statement Oatly issued in response to the criticism. LÄS MER