Sökning: "charismatic communication"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden charismatic communication.
1. Not All Heros Wear Capes
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to enhance our understanding of branding communication with mass audiences using ordinary people in myth treatment. Methodology: This qualitative study explores the phenomenon of ordinary people portrayed as heroes in advertisements in an abductive manner. LÄS MER
2. En flygresa genom karismans samtid : En fallstudie av SAS externa kommunikation och legitimitetsskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The airline sector is facing a new reality post-covid, where leisure travel is increasing around the world. Furthermore, there is a change which permeates the entire western world, where the postmodern society increasingly advocates emotional qualities over rational qualities in organizations. LÄS MER
3. Att försvara sin existens på sociala medier : En kvalitativ studie om hur Voi Technology kommunicerar externt för att uppfattas som en legitim aktör
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In the past few years, the number of e-scooter rental services has rapidly increased in Sweden and across Europe. The increased usage of e-scooters has created problems, for example with accessibility on sidewalks and traffic safety. Consequently, the e-scooter industry has become a highly debated topic. LÄS MER
4. I framsätet på den agila resan : Organisationers upplevelser av det agila arbetssättet
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studiens syfte var att utforska det agila arbetssättet i praktiken för att ge ökad förståelse för den agila resan. Studiens frågeställning ”vad är upplevelsen av att arbeta agilt” besvarades genom en datainsamling som utfördes med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. “Det är snarare en rörelse än bara ett företag” : En studie om Oatlys karismatiska legitimitet under bemötandet av extern kritik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Purpose - This paper aims to examine the charismatic legitimacy of the organization Oatly, a vegan food brand, following the criticism from external stakeholders concerning Oatly’s new shareholder; the investment firm Blackstone Group. The study explores the views of young external stakeholders in regard to the statement Oatly issued in response to the criticism. LÄS MER