Sökning: "charlotte nilsson lund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden charlotte nilsson lund.

  1. 1. Sagan som konserverar sociala konstruktioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Charlotte Nilsson; [2013]
    Nyckelord :sagor; myter; tvåsamhet; heteronormativitet; familjer; par; vi och dem; kungahuset; Kungahuset.se; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker jag vad texterna på kungahuset.se förmedlar i fråga om sociala konstruktioner som heteronormativitet och ”vi och dem”-perspektiv. Jag studerar också hur texter och bilder dramatiseras och myter skapas eller återberättas. LÄS MER

  2. 2. Orsaker och följder av försenad start av operationsprogram - en enkätstudie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Charlotte Lund Nilsson; Ellinor Lindqvist; [2013]
    Nyckelord :Försening; kommunikation; Lean; operationsstart; sluttid; starttid; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Försening av dagens första operation innebär konsekvenser för operationsprogrammet. Syfte: Att kartlägga orsaker till försenad start av dagsprogrammets första operation och om det påverkar planerad tid för avslut av dagsprogrammet jämfört med operationsprogram som startat planenligt. LÄS MER

  3. 3. Shopper Mode- Shopper Marketing from a shopper perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Borgeke Nilsson; Caroline Lundström Ek; [2012]
    Nyckelord :Apoteket Hjärtat; Swedish pharmacy market; Shopper Marketing; shopper perspective; shopper mode; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Shopper Mode - Shopper marketing from a shopper perspective Date of the Seminar: Lund, 2012-05-30 Course: BUSN29. Master thesis Authors: Charlotte Borgeke Nilsson & Caroline Lundström Ek Advisor: Karin Alm Keywords: Shopper Marketing, shopper perspective, shopper mode, Swedish pharmacy market, Apoteket Hjärtat The thesis purpose: The purpose of this research is to contribute to a greater understanding and new knowledge in the conceptual area of Shopper marketing from a shopper's perspective Today, there is not much available research of the shoppers’ perspective of Shopper marketing. LÄS MER