Sökning: "chatbots"

Visar resultat 21 - 25 av 161 uppsatser innehållade ordet chatbots.

  1. 21. Unveiling the Depths of Customer Satisfaction : An Exploratory Qualitative Study on Chatbot Services and the Expectation Confirmation Model (ECM)

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Forssell; Björn Ratjen; [2023]
    Nyckelord :Customer satisfaction; customer expectation; chatbot performance; Expectation Confirmation Model ECM ; exploratory research; underlying factors;

    Sammanfattning : The Expectation confirmation model (ECM) is commonly employed to investigate technological advances and customer satisfaction with chatbots. However, customer satisfaction is a multifaceted concept intertwined with emotions and subjective perceptions, comprehending customer satisfaction fully can therefore be challenging. LÄS MER

  2. 22. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jens Thorsen; Youssef Al-Saleh; [2023]
    Nyckelord :knowledge management; knowledge sharing; knowledge transfer; informaton retrieval; Information system; virtual assistant; chatbot och knowledge management system;

    Sammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER

  3. 23. Evaluating the Effectiveness of Open Source Chatbots for Customer Support

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Fabian Dacic; Fredric Eriksson Sepúlveda; [2023]
    Nyckelord :chatbot; machine learning; software framework; software library; language model; artificial intelligence; customer support; medicine; COVID-19; ChatterBot; Botkit; Natural JavaScript library; DialoGPT; Rasa; natural language processing;

    Sammanfattning : Chatbots are becoming increasingly popular in various industries, and thereare many options available for businesses and organisations. Several studieshave investigated open-source chatbots and identified their core strengths,implementation, and integration capabilities however few have investigatedopen-source chatbot frameworks and libraries in a specific use case such asmedicine. LÄS MER

  4. 24. Meny-baserad chatbot för kompletterande hjälp inom programmeringskurser i högre utbildning : En utforskande studie

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Larsson; Samuel Ribaric; [2023]
    Nyckelord :Menu-based Chatbot; Menu-based chatbot as Assistant; Chatbot for Programming; Chatbots in Education; Meny-baserad Chatbot; Programmeringskurser; Högre Utbildning;

    Sammanfattning : En civilingenjör som utbildas idag förväntas ofta att lära sig programmering och för att klara en civilingenjörsutbildning krävs att man ska kunna programmera på många olika nivåer. I samband med den växande populariteten av chatbotar inom utbildning och bland företag så finns det skäl att undersöka hur en chatbot hade kunnat assistera studenter som läser programmeringskurser. LÄS MER

  5. 25. AI-BASED CHATBOTS ATTRIBUTES EMPLOYING NATURAL LANGUAGE PROCESSING, CONTRIBUTING TO CUSTOMER SATISFACTION : A Quantitative Study on investigating the effect of AI Chatbots attributes with NLP on Customer Satisfaction in E-commerce.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Helja Bordbar; Aya Almoghrabi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper performed a study to discover the effect of AI-based chatbots employing Natural Language Processing (NLP) on customer satisfaction within E-commerce. Our research has employed a quantitative research approach, utilizing surveys to gather data on interactions with AI chatbots and how it affects satisfaction levels. LÄS MER