Sökning: "chatbots"
Visar resultat 21 - 25 av 161 uppsatser innehållade ordet chatbots.
21. Unveiling the Depths of Customer Satisfaction : An Exploratory Qualitative Study on Chatbot Services and the Expectation Confirmation Model (ECM)
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The Expectation confirmation model (ECM) is commonly employed to investigate technological advances and customer satisfaction with chatbots. However, customer satisfaction is a multifaceted concept intertwined with emotions and subjective perceptions, comprehending customer satisfaction fully can therefore be challenging. LÄS MER
22. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER
23. Evaluating the Effectiveness of Open Source Chatbots for Customer Support
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Chatbots are becoming increasingly popular in various industries, and thereare many options available for businesses and organisations. Several studieshave investigated open-source chatbots and identified their core strengths,implementation, and integration capabilities however few have investigatedopen-source chatbot frameworks and libraries in a specific use case such asmedicine. LÄS MER
24. Meny-baserad chatbot för kompletterande hjälp inom programmeringskurser i högre utbildning : En utforskande studie
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : En civilingenjör som utbildas idag förväntas ofta att lära sig programmering och för att klara en civilingenjörsutbildning krävs att man ska kunna programmera på många olika nivåer. I samband med den växande populariteten av chatbotar inom utbildning och bland företag så finns det skäl att undersöka hur en chatbot hade kunnat assistera studenter som läser programmeringskurser. LÄS MER
25. AI-BASED CHATBOTS ATTRIBUTES EMPLOYING NATURAL LANGUAGE PROCESSING, CONTRIBUTING TO CUSTOMER SATISFACTION : A Quantitative Study on investigating the effect of AI Chatbots attributes with NLP on Customer Satisfaction in E-commerce.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : This paper performed a study to discover the effect of AI-based chatbots employing Natural Language Processing (NLP) on customer satisfaction within E-commerce. Our research has employed a quantitative research approach, utilizing surveys to gather data on interactions with AI chatbots and how it affects satisfaction levels. LÄS MER