Sökning: "chatt kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 49 uppsatser innehållade orden chatt kommunikation.

  1. 21. Organisationsintern information : Förslag till ett digitalt stöd för kommunikation och informationsutbyte inom företag och organisationer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Oskar Frisk; [2015]
    Nyckelord :Communication; Corporation; Organization; Internal communication; Interaction design; Kommunikation; Företag; Organisationer; Intern kommunikation; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Kommunikation och informationsspridning är en viktig aktivitet inom företag och organisationer. Mycket av detta sköts i dagsläget digitalt i varierande form så som mail, chatt och intranät med sociala flöden. LÄS MER

  2. 22. Vad försöker du säga? En studie om tolkningsutrymmet Emojis ger i SMS-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Lundberg; Emma Lotzke; Celina Blanche; [2015]
    Nyckelord :strategic communication; signs; icon; semiotics; code-community; digital naturals; digital natives; generation; age-group; intrepretation; risks; media-use; Emojis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att beskriva känslor med hjälp av text är ett av basbehoven som finns hos varje individ. Våra föräldrar har uttryckt dem i brev och dagböcker vilket till följd av Internets framfart har utvecklats till email, chatt och SMS. LÄS MER

  3. 23. Integration av XMPP-baserad chatt och flexiteBPMS

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sarah Tibell; [2014]
    Nyckelord :XMPP; XMPP chat; chat; web chat; web based chat; integration; chat client; web application; Tigase; Tigase server; XMPPWebChat; flexiteBPMS; XMPP; XMPP-chatt; chatt; webbchatt; webbaserad chatt; integration; webbapplikation; Tigase; Tigase server; XMPPWebChat; flexiteBPMS; chattklient;

    Sammanfattning : Större kommuner och industrier använder alltmer automatiserade processer för tjänster och rutinerså som kundcenter och felhantering. Flexeurope AB är ett företag med flera års erfarenhet av auto-matiserade processer och arbetar med att definiera, visualisera, konstruera och optimera processer. LÄS MER

  4. 24. Individens arbetstillfredsställelse i virtuella team

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Hanna Cederlund; Vicky Löw; [2013]
    Nyckelord :Virtuella team; Arbetstillfredsställelse; Virtualitet; Kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har undersökt huruvida graden av virtuell kommunikation (virtualitet) hos individer i virtuella team har ett samband med arbetstillfredsställelse. En webbaserad enkät skickades ut till ca 800 anställda på ett stort, internationellt företag och innehöll frågor angående hur nöjd man är med sitt arbete, hur mycket av kommunikationen som sker virtuellt samt två kvalitativa frågor med styrkor och svagheter med just deras kommunikation. LÄS MER

  5. 25. Att gilla eller inte gilla : En studie av organisationsvärldens interna användning av sociala medier och dess effekter för medarbetares dagliga arbete

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Sturesson; Feda Denadija; [2013]
    Nyckelord :Intern kommunikation; sociala teknologier; sociala medier; sociala intranät; web 2.0; Enterprise 2.0; sociala relationer; samarbete; kunskapsdelning; inflytande; medbestämmande; Tieto;

    Sammanfattning : Sociala medier som externa kommunikationsverktyg har sedan länge stått på organisationers agenda. Idag står många organisationer i startgroparna för att introducera sociala medier även i den interna kommunikationen. LÄS MER