Sökning: "chatt kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 49 uppsatser innehållade orden chatt kommunikation.
21. Organisationsintern information : Förslag till ett digitalt stöd för kommunikation och informationsutbyte inom företag och organisationer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Kommunikation och informationsspridning är en viktig aktivitet inom företag och organisationer. Mycket av detta sköts i dagsläget digitalt i varierande form så som mail, chatt och intranät med sociala flöden. LÄS MER
22. Vad försöker du säga? En studie om tolkningsutrymmet Emojis ger i SMS-kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Att beskriva känslor med hjälp av text är ett av basbehoven som finns hos varje individ. Våra föräldrar har uttryckt dem i brev och dagböcker vilket till följd av Internets framfart har utvecklats till email, chatt och SMS. LÄS MER
23. Integration av XMPP-baserad chatt och flexiteBPMS
Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Större kommuner och industrier använder alltmer automatiserade processer för tjänster och rutinerså som kundcenter och felhantering. Flexeurope AB är ett företag med flera års erfarenhet av auto-matiserade processer och arbetar med att definiera, visualisera, konstruera och optimera processer. LÄS MER
24. Individens arbetstillfredsställelse i virtuella team
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna uppsats har undersökt huruvida graden av virtuell kommunikation (virtualitet) hos individer i virtuella team har ett samband med arbetstillfredsställelse. En webbaserad enkät skickades ut till ca 800 anställda på ett stort, internationellt företag och innehöll frågor angående hur nöjd man är med sitt arbete, hur mycket av kommunikationen som sker virtuellt samt två kvalitativa frågor med styrkor och svagheter med just deras kommunikation. LÄS MER
25. Att gilla eller inte gilla : En studie av organisationsvärldens interna användning av sociala medier och dess effekter för medarbetares dagliga arbete
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala medier som externa kommunikationsverktyg har sedan länge stått på organisationers agenda. Idag står många organisationer i startgroparna för att introducera sociala medier även i den interna kommunikationen. LÄS MER