Sökning: "chattbot"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet chattbot.

  1. 1. Chattbotar inom mjukvaruutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Alex Friström; Daniel Wallén; [2023]
    Nyckelord :Chattbot; ChatGPT; Github Copilot; Mjukvaruutveckling; OpenAI;

    Sammanfattning : This work examines the utilization of chatbots in programming and their effects ondeveloper productivity, code quality, and problem-solving. The surge in AI technologyand the popularity of chatbots has been remarkable since the end of 2022, whenOpenAI introduced ChatGPT, capable of providing rapid and accurate responses toinquiries. LÄS MER

  2. 2. ChatGPT - Verktyg eller fasa för universiteten? : En studie om svenska universitetslärares åsikter om ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Henok Bereketab; Diba Dehnad; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; ChatGPT; AI; Artificial intelligence; universities; Chattbot; ChatGPT; AI; Artificiell intelligens; universitet;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence is one of many technologies that is rapidly growing. There aremany different kinds of AI-tools, such as transcription programs that can convert anaudio or video recording to a transcripted text. LÄS MER

  3. 3. Automatisk profilgenerering med ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Victor Lundqvist; Tomas Hedman; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; user onboarding; NLP; profiloptimering; AI-chattbot; textsammanfattning;

    Sammanfattning : Studien genomfördes med syfte att undersöka användandet av en AI-chatbott för att underlätta registreringen i en social mediaapplikation som ska kunna användas som en resurspool för doktorander och forskare. Studien undersöker hur vi kan förenkla en user onboarding process med hjälp av ChatGPT, detta för att minska belastningen för nya användare och bidra till en väl formulerad användarprofil. LÄS MER

  4. 4. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tomas Ringefors; [2023]
    Nyckelord :Automation; AI; Artificial intelligence; Chatbot; Customer service; Challenges; Driving forces; Barriers; Automatisering; AI; Artificiell intelligens; Chattbot; Kundtjänst; Utmaningar; Drivkrafter; Hinder;

    Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER

  5. 5. Återkoppling i ett förändrat skrivklimat : En systematisk svenskämnesdidaktisk litteraturstudie med fokus på chattbottars förtjänster och utmaningar i gymnasiets skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Kaj Nygren; Martin Sahlin; [2023]
    Nyckelord :Skrivdidaktik; digital didaktik; formativ bedömning; återkoppling; dialog; chattbot;

    Sammanfattning : Sedan Chat GPT lanserades och tog fäste i skolan har stora förändringar skett. Lärare vittnar om ökat fusk men röster hörs också om förtjänster med artificiell intelligens i undervisningen. Förtjänster som språkstöd och skrivverktyg lyfts fram som två exempel. LÄS MER