Sökning: "cheap monday jeans"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden cheap monday jeans.

  1. 1. Cheap Monday : En kvalitativ studie av konsumenternas åsikter om märket

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Oskar Norlander; [2008]
    Nyckelord :Cheap Monday; CM; Brand Equity; Brand Community; consumer; associations; Keller; Muniz; O’Guinn;

    Sammanfattning : Abstract Title: Cheap Monday – A qualitative study of the consumers’ opinions of the brand (Cheap Monday – En kvalitativ studie av konsumenternas åsikter om märket) Number of pages: 38 (40 including enclosures) Author: Oskar Norlander Tutor: Göran Svensson Course: Media and Communication Studies C Period: Autumn 2007 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose/Aim: The purpose of this essay is to examine from the customers’ perspective how the Swedish jeans-brand Cheap Monday in just three years time could become such a prominent brand on the Swedish market. An additional purpose is to examine whether there is some kind of brand community connected to the brand or not. LÄS MER

  2. 2. Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olof Norlander; Anna Henriks; Kristina Söderlund; [2007]
    Nyckelord :Trickle-teorin; Trickle-effekt; Konsumentbeteende; George Simmel; Modelivscykeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att med utgångspunkt i trickle-teorin och trickle-effekten undersöka attityden hos olika konsumentgrupper av Cheap Monday, för att se om teori och empiri överensstämmer. Vi vill se hur tricklandet och teori om adoptionsprocessen ser ut för varumärket, då vi anser att konsumentbeteende för enskilda varumärken inte studerats tillräckligt. LÄS MER

  3. 3. ”Det är ingen konst att göra billiga jeans, det kan alla göra” – en fallstudie av varumärket Cheap Monday

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Hallgren; Wilhelm Reuterswärd; Rasmus Demse; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; märkesidentitet; word-of-mouth; 4 P; kläder; varumärken; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen söker förståelse för det nystartade svenska jeansmärket Cheap Mondays snabba och stora framgångar med sitt koncept. Kvalitativa intervjuer med nyckelpersoner på företaget genomfördes. Denna empiri analyserades sedan utifrån modern marknadsföringsteori, till att börja med med hjälp av 4 P-modellen. LÄS MER

  4. 4. Företagsetablering på den svenska marknaden : en studie om tre svenska jeansföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Vida Modée Rasting; Daniel Sundin; [2006]
    Nyckelord :företagsetablering; ACNE Jeans; Nudie Jeans; Cheap Monday; jeansföretag; klädesbransch;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats syftar till att ta reda på hur klädesföretag kan etablera sig på en redan mogen marknad. Detta har belysts genom att studera och analysera tre svenska jeansföretag. Målet var att finna vilka de viktigaste faktorerna är för att etablera klädesföretag på den svenska marknaden. LÄS MER