Sökning: "chef säljare"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden chef säljare.
1. Återkallade registreringar - toppen av ett isberg? : En studie om faktorer som kan påverka riskbenägenhet
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Syftet med arbetet är att behandla de faktorer som har stor påverkan på fastighetsmäklarens riskbenägenhet gentemot fastighetsmäklarlagen. Eftersom det finns många faktorer som kan påverka en individs riskbenägenhet så har arbetet begränsats till att omfatta: - Lönesättning. - Företagskultur. LÄS MER
2. SÄLJARENS MOTIVATION : En fallstudie av säljares upplevda motivation i förhållande till dess incitamentsprogram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Incitament är vedertaget inom försäljningsorganisationer och används för att motivera och styra medarbetares aktiviteter mot företagets mål. Problemet är att detta utgör ett komplext område, dels att forskningen är motstridig inom vilken typ av incitament som motiverar, dels komplexiteten inom motivationsområdets forskning som belyser stora individuella skillnader. LÄS MER
3. Från mig till oss - Implikationer av en övergång från principal-agentteori till stewardshipteori
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens studieobjekt är den organisationsförändring som genomförts inom SEB Pension & Försäkring. Syftet blir därigenom att ämna undersöka vilka implikationer övergången från provisionslön till fast lön medfört, med särskilt fokus på motivation och incitament. LÄS MER
4. Belöningssystem : Ett individuellt belöningssystem som skapar kollektiv motivation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Personalen inom tjänstesektorn utgör den största kostnaden för företagen samtidigt som de är deras största tillgång. Av den anledningen har medarbetarens kompetens, värderingar, ansvar och, framförallt, motivation blivit alltmer viktiga för företagen. LÄS MER
5. En kvalitativ studie om vad som motiverar säljare inom detaljhandeln i södra Italien
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Personalen i serviceföretag har ett lågt beslutsfattande och är även de som arbetar närmast kunden. De har ofta en huvudsaklig uppgift, försäljning. Det är många gånger säljarna som avgör om kunden blir en återkommande kund eller inte, baserat på bemötandet och servicen som ges. LÄS MER