Sökning: "chefers kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 216 uppsatser innehållade orden chefers kommunikation.

  1. 11. ”Det kanske inte uttryckligen kommuniceras att det här är systematiskt” : En kvalitativ studie om upplevelsen av kommunikation och information av systematiskt arbetsmiljöarbete i en kommunal verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Arbetsvetenskap

    Författare :Frida Holgersson; Annika Ruth; [2023]
    Nyckelord :systematic work environment; routines; knowledge; communication; information; meeting forum; municipal organization; systematiskt arbetsmiljöarbete; rutiner; kunskap; kommunikation; information; mötesforum; kommunal verksamhet;

    Sammanfattning : Grunden för att skapa säkra och hälsosamma arbetsplatser är systematiskt arbetsmiljöarbete och för att det ska fungera krävs goda grundkunskaper. I det systematiska arbetsmiljöarbetet ingår alla arbetsmiljöförhållanden samt årlig uppföljning, arbetsmiljöpolicy, rutiner, samarbete, uppgiftsfördelning, kunskaper, undersökning, riskbedömning och åtgärder. LÄS MER

  2. 12. Att leda på distans : En kvalitativ studie om chefers upplevelser av att leda på distans

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Filip Sonesson; [2023]
    Nyckelord :leadership; virtual; distance; communication; challenges; virtual teams; leader; manager; ledarskap; distansledarskap; distans; virtuell; kommunikation; leda; chef; verksamhetschef; utmaningar; mjuka värden;

    Sammanfattning : I och med den digitalisering som skett i samtliga delar av vår vardag, har nya möjligheter skapats som tidigare inte varit möjliga. Främst kan detta ses i den aktivitet vi lägger ner mest tid på, vårt arbete. LÄS MER

  3. 13. Att leda både här och där : Chefers hantering av paradoxer i det hybrida arbetslivet

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Martina Bruzelius; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work; flexible work; teleworking; activity-based working; ABW; COVID-19; post-pandemic; Hybridarbete; flexibla arbetssätt; flexibelt arbete; distansarbete; aktivitetsbaserat arbetssätt; ABW; COVID-19; post-pandemi;

    Sammanfattning : Distansarbetet under COVID-19-pandemin påskyndade den digitala transformeringen av arbetslivet och förskjutningen mot ökat hybridarbete. När arbete på heltid på ett fysiskt kontor utmanas som norm kan yteffektiviserande och flexibla kontorslösningar, t.ex. aktivitetsbaserat arbetssätt, bli mer attraktiva för arbetsgivare. LÄS MER

  4. 14. Ger hybridarbete det bästa av två världar? : En fallstudie om ledarskapsstrategier för att gifta ihop effektivitet och välmående

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnéa Stålnacke; Erika Johansson; [2023]
    Nyckelord :transformative leadership; situationally adapted leadership; hybrid workplace; remote work; open office landscape; communication; trust; social support; transformativt ledarskap; situationsanpassat ledarskap; hybrid arbetsplats; distansarbete; öppna kontorslandskap; kommunikation; förtroende; socialt stöd;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Covid-19 innebar att många företag blev tvingade till att införa arbete på distans. Kontorslandskapen ekade tomma och många chefer stod inför en stor utmaning – att leda på distans. LÄS MER

  5. 15. Det är min skyldighet som chef! : En studie om chefers prestationssamtal med medarbetare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rebecca Kolmodin; Julia Johansson; [2023]
    Nyckelord :workplace; performance appraisal; communication; performance; conversation; arbetsplats; medarbetarsamtal; kommunikation; prestation; samtal;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att studera hur chefer förbereder, genomför och utvecklas av prestationssamtal med medarbetare på arbetsplatsen. Med prestationssamtal menas de formella samtal/möten som innefattar att chefen tar upp en medarbetares prestation. LÄS MER