Sökning: "child development"

Visar resultat 1 - 5 av 1533 uppsatser innehållade orden child development.

  1. 1. Provisions of social workers to victims of internal child trafficking in Uganda: A case study of children living on the streets of Kampala City

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Martin Nkurunungi; [2024-02-26]
    Nyckelord :Human trafficking; Street children; Kampala; Maslow; Social workers; Service needs; Perceptions;

    Sammanfattning : Human trafficking has become a serious global challenge in the recent past. Regarded as a global epidemic, it has triggered an increase in numbers of children living on the streets especially in countries where internal trafficking in children is a common social vice. LÄS MER

  2. 2. A labour-free childhood? African perspectives on international child rights policies.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Dorotea Reuterswärd; [2024-01-16]
    Nyckelord :childhood; child labour; child rights; policy; literature review; ideal type; postcolonialism; Africa;

    Sammanfattning : This paper notes that one prominent trait of Western thinking about children is that childhood should be protected and care-free. For example, if children are engaged in work, their childhood is seen as 'lost'. LÄS MER

  3. 3. Språkutveckling hos flerspråkiga barn : En kvalitativ studie om pedagogers metoder och tillvägagångssätt, och deras roll i arbetet med flerspråkiga barns språkutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Pernilla Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Multilingualism; language development; approach; pedagogues and preschool.; Flerspråkighet; språkutveckling; förhållningssätt; pedagoger och förskola.;

    Sammanfattning : This study is about language development in multilingual children. The purpose of this qualitative study is to highlight how the pedagogues in the preschool describe how they support and challenge the children in their language development. The method used is semi-structured interviews. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares uppfattningar om skogen som lärmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares olika uppfattningar om skogen som lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Wikström; Julia Strand; [2024]
    Nyckelord :Forest; gross motor skills; perceptions; phenomenography; preschool; Fenomografi; förskola; grovmotorik; skogen; uppfattningar;

    Sammanfattning : The study will be based on a qualitative method with a focus on describing seven preschool teachers' different perceptions of the forest as a learning environment for all age groups in preschool. Further in this work, we want to contribute knowledge about the forest's possibilities for gross motor development, learning and influence for all children in preschool. LÄS MER

  5. 5. Alla barns rätt att nå en högre språklig nivå. : En kvalitativ studie om hur varje barns språkutveckling kan utvecklas genom högläsning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jennie Nilsson; Malin Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Reading aloud; language development; preschool; preschool teacher; sociocultural perspective; zone of proximal development; Högläsning; språkutveckling; förskola; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; proximal utvecklingszon;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how preschool teachers work to develop each child's language development in reading aloud situations. Based on the purpose, the following questions were formulated: In what ways do preschool teachers challenge each child individually in their language development in read-aloud situations? and Which factors do the preschool teachers describe as decisive for how the adaptations look in reading aloud situations? To answer the questions, a qualitative method was used in the form of video observations and semi-structured interviews. LÄS MER