Sökning: "childhood geography"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden childhood geography.

  1. 1. When do we ask the Children? - A STUDY ON CHILDREN'S PARTICIPATION IN SWEDISH MUNICIPAL PLANNING

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Moa Elfström; [2020]
    Nyckelord :Children’s Geography; Social Sustainability; Children’s Participation; Comprehensive Planning; Convention on the Right of the Child; Planners Role; Norway;

    Sammanfattning : This thesis discusses how children's perspectives are implemented in the municipality's physical planning in Sweden in relation to the statutory UN Convention on the Rights of the Child. The thesis seeks to answer how the planners express their views on the participation, as well as their views on the child and childhood. LÄS MER

  2. 2. Man behöver superkrafter för att kunna skapa : Digitala gåturers åskådliggörande av barns möjligheter till skapande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rebecca Fjellvik; Beatrice Hallgren; [2020]
    Nyckelord :Preschool; children s culture; childhood sociology; childhood geography; digital walks; children s perspective; children s places; children s own free creatings; aesthetics; Förskola; barnkultur; barndomssociologi; barndomsgeografi; digitala gåturer; barns perspektiv; barns platser; eget fritt skapande; estetik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om barn i enlighet med FN:s konvention om barns rättigheter har möjlighet till att fritt delta i det kulturella och konstnärliga livet i förskolans utbildning samt om de utifrån läroplanen ges tid, rum och ro till eget skapande. Studien syftar till att undersöka hur barn åskådliggör sina möjligheter till eget/fritt skapande, vilket skapande som barnen anser vara viktigt och vad de väljer att framhäva samt i vilken form skapandet tar sig uttryck. LÄS MER

  3. 3. Leka, lära, berätta : En fallstudie av tre stadsbiblioteks barnavdelningar

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Fanny Halling; [2019]
    Nyckelord :barnbibliotek; barnforskning; lek; rum; bibliotekarier;

    Sammanfattning : This case study examines three newly renovated children’s sections at the city libraries in Borås, Göteborg and Malmö. The aim is to investigate, from a spatial and socio-cultural perspective, what characterizes modern children’s sections at public libraries. LÄS MER

  4. 4. Nils Holgersson och synen på barn, barndom och nationen: en komparativ studie av hundra års utveckling i Sverige och den engelskspråkiga världen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Evelina Kallträsk; [2019]
    Nyckelord :Nils Holgersson; Selma Lagerlöf; barndomen; barn; nationen; barndomens historia; synen på; childhood; children; nation; views of; föreställd läsare; föreställd gemenskap; implied reader; imagined communities; barnlitteratur; children s literature; komparativ studie; comparative study; översättning; translation; History and Archaeology; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Children’s literature is an underused source for historical studies even though children’s books have great potential to give us insights into the time in which they were written. This is especially true when it comes to views of children and childhood which makes children’s literature a good way into the complex history of childhood. LÄS MER

  5. 5. Une étude de deux récits d’amour de jeunesse : Bonjour tristesse de Françoise Sagan et L’Amant de Marguerite Duras

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Britt-Louise Rickardt; [2019]
    Nyckelord :Françoise Sagan; Marguerite Duras; Love; Father; Childhood; Lover; Françoise Sagan; Marguerite Duras; amour; père; enfance; amant;

    Sammanfattning : Ce mémoire est une étude des romans Bonjour tristesse de Françoise Sagan et L’Amant de Marguerite Duras portant sur le thème de l’amour de jeunesse. Le but a été d’examiner les récits d’amour de deux jeunes filles, Cécile dans Bonjour tristesse et l’enfant dans L’Amant, pour voir si le récit de jeune amour est un récit qui diffère à cause des circonstances environnantes ou s’il existe indépendamment de l’entourage et du milieu. LÄS MER