Sökning: "children s perspectives"

Visar resultat 16 - 20 av 521 uppsatser innehållade orden children s perspectives.

  1. 16. "I like to jump in muddy puddles" : An investigation of preschool children's perspectives on the outdoors as a learning environment in an Irish context.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Claire Tracey; [2023]
    Nyckelord :Affordances; Children s perspectives; Ireland; Preschool; Outdoor learning environment.;

    Sammanfattning : The study investigates preschool children’s perspectives on the outdoors as a learning environment in an Irish context. The aim is to gain preschool children’s perspectives on their outdoor learning environment as too often children’s perspectives are not represented in research. LÄS MER

  2. 17. Digitala verktyg i svensk kommunal grundskola- skillnad mellan stad och landsbygd? : DEN GEOGRAFISKA PLATSENS BETYDELSE FÖR ARBETET MED DIGITALA VERKTYG I UNDERVISNINGEN

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Katrin Friman; [2023]
    Nyckelord :Interdisciplinary design; child and youth studies; schools geographic place; ICT education; municipal primaryschool; mixed- methods;

    Sammanfattning : The studys purpose has been to investigate similarities and differences in access to digital tools in Swedish municipal primary school dependent if the scools geographic place is in a bigger town or on the countryside. One of the studys research questions has been to investigate if it´s possible to discover any differences current the teachers attitudes and the pupils use of them in education dependent the schools geograpich place. LÄS MER

  3. 18. Kärt barn har många namn : Hur problematisk skolfrånvaro framställs som socialt problem

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Niclas Edhenholm; [2023]
    Nyckelord :Problematic school absenteeism; School absenteeism; Critical discourse analysis; Problem representation; School withdrawal; Problematisk skolfrånvaro; Skolfrånvaro; Kritisk diskursanalys; Problemframställning; Hemmasittare;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to examine how problematic school absenteeism is produced, depicted and negotiated as a social problem. It aims to do so by studying texts produced by three different parties with a shared responsibility for children and youths experiencing problematic school absenteeism in Sweden: the families, the school system and affiliated authorities, as well as therapy providers commissioned by the social services. LÄS MER

  4. 19. Kan vi möta barn som utsätts om vi inte frågat om utsattheten? – En kvalitativ studie om yrkesverksammas perspektiv på arbetet med kommersiell sexuell exploatering av barn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sara Agvall; Linn Andersson Bergman; [2023]
    Nyckelord :commercial sexual exploitation of children; commercial sexual exploitation; social work; social service; frame theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore professionals' perspectives on their work and responsibility in relation to children who are exposed to commercial sexual exploitation. The method chosen for this study was qualitative semi-structured interviews, that included a vignette, with professionals working with children, both social service workers and counselors. LÄS MER

  5. 20. Förskollärares perspektiv på barns delaktighet och inflytande : En kvalitativ studie om barns delaktighet och inflytande i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Petersson; Izabelle Warczachowski; [2023]
    Nyckelord :Participation; influence; power; preschool teacher; preschool; approach; the competent child; Delaktighet; inflytande; makt; förskollärare; förskola; förhållningssätt; kompetenta barnet;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur förskollärare förhåller sig kravet på barns rätt till delaktighet och inflytande i förskolans verksamhet. Detta när de både måste se till gruppens samt det enskilda barnets behov. Åtta semistrukturerade intervjuer med erfarna förskollärareligger till grund för vårt empiriska material. LÄS MER