Sökning: "chinese manager sweden"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden chinese manager sweden.

  1. 1. Öst möter Väst : En kvalitativ studie om den svenska chefen i Kina

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Lindgärde; Oskar Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Tvärkulturellt ledarskap; tvärkulturell kommunikation; kinesiskt ledarskap; svenskt ledarskap; kultur;

    Sammanfattning : This qualitative study examines how Swedish managers in China, with Chinese employees, deal with cultural differences, and how potential challenges can be addressed. The study also aims to highlight cultural differences between China and Sweden that can lead to challenges for the Swedish manager. LÄS MER

  2. 2. Finding an Appropriate Means of Internal Marketing under Differing Cultural Circumstances : a Case Study of Swedbank (Sweden) & Minsheng Bank (China)

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jinghuai Zhang; Siqi Lin; [2012]
    Nyckelord :organizational culture; internal marketing management; national culture; Swedbank; CMBC; differences; coordination; motivation; information; education;

    Sammanfattning : Research Objects: we choose two banks as research objects. One is a Swedish bank, Swedbank, which was founded in 1820, the other is a Chinese bank, Minsheng Bank (CMBC), which is a new bank when compared with Swedbank. LÄS MER

  3. 3. Att göra affärer i dagens Kina : En studie över utmaningar som kan förekomma i affärsrelationer mellan svenska och kinesiska företag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Selling; Mikaela Torstensson; Oona von Zweygbergk; [2011]
    Nyckelord :China; Sweden; Business relationship; Challenges; Decision-making; Cultural differences; Cultural dimensions; Business culture; Kina; Sverige; Affärsrelation; Utmaningar; Affärssamarbete; Beslutsfattande; Kulturskillnader; Kulturdimensioner; Affärskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samarbetet mellan svenska och kinesiska företag har ökat avsevärt i takt med att allt fler svenska företag etablerat sig på den kinesiska marknaden. Detta har lett till ett ökat affärssamarbete mellan de två parterna där nya relationer byggs upp och utvecklas för att få större marknadsandelar. LÄS MER

  4. 4. Swedish management style perceived by Chinese employees

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :XIAOHAN LI; [2011]
    Nyckelord :cultural difference; chinese management style; swedish management style;

    Sammanfattning : With the economic and technology development, International Corporation amongcountries becomes increasingly popular. All countries become an entire unit, thereforeunderstanding among different cultures is important. Different cultural backgroundleads to different management style. The cultural diversity is needed to cooperateglobally. LÄS MER

  5. 5. Explaining the Difference on CI Behavior in HK and Sweden by using Hofstede’s Culture Theory

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och byggd miljö

    Författare :Wanli Guo; [2008]
    Nyckelord :Continuous Improvement CI ; Cultural Difference; Hofstede’s Culture Theory; Hong Kong HK ; Sweden;

    Sammanfattning : Continuous improvement (CI) is a well-known approach within total quality management. Based on it, Continuous Improvement Behavior Model (CIBM) is a model that put behavioral patterns in work practice in focus, and is associated with learning process and routines across the whole organization. LÄS MER