Sökning: "chinese turism"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden chinese turism.

  1. 1. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnell; Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Turism; Kinesiska marknaden; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER

  2. 2. More Than a Family Reunion: An Ethnographic Study of Chinese Migrant Hosts in Visiting Friends and Relatives Tourism

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Rui Liu; [2015]
    Nyckelord :kinesiska migranter; släktskap; VFR-turism; värdskap; Southern Sweden; Chinese; hospitality; Visiting friends and relatives tourism; migrant hosts; kinship; MACA; södra Sverige; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis offers an ethnographic study of the co-present encounters between Chinese migrant hosts and the guests from their home country. It aims to contribute to the qualitative research on the visiting friends and relatives (VFR) phenomenon and to deliver insights to the tourism industry in terms of hosting strategies and the construction of a hospitable space. LÄS MER

  3. 3. Förbered för invasion från Öst? : En kvalitativ studie om huruvida Sverige kan och bör satsa mer på att attrahera fler kinesiska turister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mia-Linn Widén; Cecilia Johansson; [2013]
    Nyckelord :China; tourism; incoming tourism; Sweden; travel pattern; attribute; marketing; Kina; turism; inkommande turism; Sverige; resmönster; attribut; marknadsföring;

    Sammanfattning : Kina är idag en av världens ledande ekonomier och placerar sig på andra plats gällande landets BNP. Under de senaste åren har tillväxten av Kinas turistnäring ökat i en snabb takt. LÄS MER

  4. 4. Resemotiv hos kinesiska turister i Sverige : En undersökning av kinesiska turisters resemotiv till Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; Sajma Mehic; [2010]
    Nyckelord :Tourism; China; travel decisions; motivations; customer segments; image; Turism; Kina; resebeslut; motivationer; kundsegment; image;

    Sammanfattning : Platser utvecklas, nya destinationer upptäcks ständigt. Människor finner varje år nya resmål att besöka av olika orsaker. Turismen är en viktig inkomstkälla för många länder och under 2008 fanns det 922 miljoner internationella turister. Turismen är den största och snabbast växande ekonomiska sektorn i världen. LÄS MER

  5. 5. Hainan. En kinesisk destination för nordiska turister?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för livsvetenskaper

    Författare :Mikko Känsälä; [2007]
    Nyckelord :Hainan; destination; tourism; market; development; Hainan; destination; turism; marknad; utveckling;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to describe and analyse the Chinese destination of Hainan, with background in a globalizing tourism destination development, for tourism from Finland and Sweden. The questions at issue are regarding what kind of an impact the status as a special economic zone have had upon Hainan, what kind of conditions there are for tourism on the island, in what form participants of the tourism industry want the development to proceed, what the prevailing trend is for distant destinations for Nordic markets and also regarding what kind of potential there is for organized tourism to Hainan from Finland and Sweden. LÄS MER