Sökning: "chocolate marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden chocolate marketing.

  1. 1. Multi-sensory Design

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Kim-Kim Bui; [2022]
    Nyckelord :Multi-sensory design; universal design; packaging design;

    Sammanfattning : Packaging design has historically relied on visual properties to engage the customers and to communicate the product. However, such an approach is non-inclusive and vulnerable to data loss. LÄS MER

  2. 2. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge: Hur attityden gentemot reklambilder kan påverkas av choklad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Isabel Holm Sonesson; Emelie Andersson; [2019]
    Nyckelord :marknadsföring; belöningar; kundomdömen; attityder; choklad; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inom marknadsföring är det en ständig kamp att framställa varumärken som det bästa där det är vanligt att locka med diverse gåvor och belöningar för att försöka få lojala kunder. Syftet med studien var att undersöka om en belöning (choklad) kunde påverka studenters attityd gentemot designen på olika reklambilder. LÄS MER

  3. 3. Adaptation/Standardization of SMEs’ Marketing Mix Elements across borders

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Kostantin Valassis; Yannick de Rosen; [2013]
    Nyckelord :Marketing mix; adaptation; standardization; SMEs; internationalization.;

    Sammanfattning : Nowadays, the globalization phenomena makes companies of every size think beyond domestic market. However, implement an international strategy that is efficient is not a simple task for firms. Indeed, companies have to respond to market specific context while they have different characteristics. LÄS MER

  4. 4. The effects of perceived CSR on Customer Loyalty : An empirical study into consumer behavior on the Swedish Chocolate market.

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Hugo van den Berg; Lina Lidfors; [2012]
    Nyckelord :corporate social responsibility; customer loyalty;

    Sammanfattning : Authors: Hugo van den Berg, Lina Lidfors Supervisor: PhD and senior lecturer, Rana MostaghelExaminator: Assistant professor, Dr. Sarah Philipson Title: The effect of perceived CSR on customer loyalty – Anempirical study into consumer behavior on the Swedishchocolate market. LÄS MER

  5. 5. Fairtrade - A Competitive Imperative? : An Investigation to Understand the Role of Fair Trade in Company Strategy in the Chocolate Industry

    Magister-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Elina Vettersand; Thao Tran; [2012]
    Nyckelord :Strategic entrepreneurship; fair trade; competitive advantage.;

    Sammanfattning : Background: The rise in ethical consumerism has become evident through an increase in sales of fair trade products in recent years. Consumers are prepared to pay a premium for fair trade chocolate, and with a steady future growth in the fair trade movement, this is an attractive market for new entrants. LÄS MER