Sökning: "choice editing"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden choice editing.

  1. 1. Att göra hållbara val åt kunden i livsmedelsbutiken - en konkurrenskraftig fördel?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Brännström; Clara Eriksson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Assortment planning; Lidl; food retail; sustainability; competitiveness; competitive advantage; choice editing; Sortimentsplanering; Lidl; livsmedelsbutiker; hållbarhet; konkurrenskraft; konkurrenskraftig fördel; choice editing;

    Sammanfattning : Bakgrund: Matindustrin står för 26 procent av de totala växthusgasutsläppen och bidrar till stor skada på vår planet samtidigt som den är en nödvändighet. Företag förväntas idag ta ett större ansvar över sina aktiviteters påverkan och ett väl genomfört CSR-arbete kan bidra till större värden för både företaget och samhället. LÄS MER

  2. 2. Choice editing for sustainable development : consumer attitudes toward food retailers limiting food choices

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Andrea Biro; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :choice restrictions; environment; food retailer strategies; freedom of choice; health; paternalism; perceptions;

    Sammanfattning : Society is facing significant challenges in transforming to a sustainable food system where healthy food is provided, while reducing the negative environmental impact. Yet, it is debatable whose responsibility it is to provide healthy, environmentally friendly food from sustainable food systems. LÄS MER

  3. 3. Visualizing public transport with heat-maps : Comparing the scalability of SVG and Canvas for heat-maps

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Jim Eriksson Kuitu; [2020]
    Nyckelord :SVG; Canvas; heat-map; D3.js; scalability; visualisation;

    Sammanfattning : Computer hardware is constantly improving, displays get bigger resolutions and the hardware can handle more data. Consequently, we can display more information with digital visualisation and our software needs to scale well with this increase. LÄS MER

  4. 4. Vadå, är det okej att se olika ut? : En semiotisk bildanalys av två klädföretags samarbeten med influencers i förhållande till kroppspositivism

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sara Rydén; Josefin Zackrisson; [2020]
    Nyckelord :Body positivism; influencer; Instagram; narrow-mindedness; semiotics; social comparison; the male gaze  ; Kroppspositivism; influencer; Instagram; smalhetsideal; semiotik; social jämförelse; den manliga blicken;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker porträtteringen av den normativa kvinnokroppen på plattformen Instagram till följd av trenden kroppspositivism. Syftet med vår studie är att genom en semiotisk bildanalys, undersöka huruvida två klädföretag följer trenden kroppspositivism i sina samarbeten med influencers på Instagram. LÄS MER

  5. 5. The Rise of Dark Mode : A qualitative study of an emerging user interface design trend

    Kandidat-uppsats, Jönköping University; Jönköping University

    Författare :Henriette Eisfeld; Felix Kristallovich; [2020]
    Nyckelord :Dark Mode; dark-on-light color scheme; retro trends; user interface design; user experience; digital trends; display; screen; screen time; eye strain;

    Sammanfattning : Purpose – As screen time per individual increases, more users of digital devices experience ocular related diseases. The purpose of this study is to gather reasons for the vast popularity Dark Mode gained in contemporary society, by investigating previous design eras. LÄS MER