Sökning: "christoffer ripe"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden christoffer ripe.

  1. 1. Transposition of Legitimacy Across Fields: A Case Study of the Swedish Gambling Industry

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Banér; Christoffer Ripe; [2019]
    Nyckelord :Electronic Identification; Gambling; Institutional Theory; Organizational Legitimacy; Transposition;

    Sammanfattning : In early 2019 the Swedish online gambling industry was re-regulated, paving way for private operators to establish business. These operators resorted to various marketing activities as they battled for market share. Curiously, an eID-solution became a common element in marketing. We identified a desire to gain legitimacy. LÄS MER

  2. 2. Är den ekologiska märkningen tillräcklig? En kvantitativ studie om hur konsumenters köpintention och betalningsvilja påverkas av ökad information om en ekologisk märkning

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Geir Corneliussen; Christoffer Ripe; [2017]
    Nyckelord :sustainability; consumer behavior; green attitude-behavior gap; theory of planned behavior; eco-label;

    Sammanfattning : Consumer's attitudes toward solving sustainability issues has steadily increased, but has not unanimously converted to purchases of sustainable goods. Prior research concludes that a possible explanation is that consumers lack the information necessary at the point of purchase to make well-founded decisions. LÄS MER