Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Exploring the materiality of ornithopters
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A plethora of multi-copter drones can be found in a variety of public and private sectors in society; crime detection, border guard, agricultural inspections, aerial photography, cinematography, television, and entertainment. Unlike commercial drones, ornithopters - flapping bird-like drones - have a very different materiality. LÄS MER
2. Kameralinsen som ögon - En filmanalys med fokus på bildutsnitt och kameravinklar i filmen You Were Never Really Here
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : Cinematography is an essential part of filmmaking. The audience are able to identify with the characters in film much through cinematography. Identification with the protagonist is a necessity to move the narrative forward and capture the interest of the audience. LÄS MER
3. The Framing of Evil in Oppressive Systems : Barbara, Phoenix, and Transit by Christian Petzold
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : The present study aims to create a deeper understanding of the cinematic representation of “evil”. Therefore, a special focus lies on contemporary historical fiction films whose stories are set in totalitarian systems with direct or indirect references to German history. LÄS MER
4. Regisserade promenader i urbana skogslandskap : en undersökning av att regissera naturen med hjälp av upplevelseinriktade metoder inom film och landskapsarkitektur
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : I mitt arbete har jag undersökt koncept och idéer för regisserade skogspromenader, där den visuella upplevelsen som uppstår ur rörelsen längs en skogsstig styr gestaltningen. Både närmiljön och mer avlägsna vyer tas i beaktande, då båda är en del av den visuella upplevelsen. LÄS MER
5. Automatically Identify and Create a Highlight Cinematic in a Virtual Reality Action Game
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Users sharing their experiences on social media and streaming sites becomes increasingly important for marketing games. Virtual reality has the added challenge that the head movement is sometimes too erratic to capture and present on a flat screen. LÄS MER