Sökning: "circular economy and marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden circular economy and marketing.

  1. 6. Unveiling Consumer Perception: Exploring the Impact of Decoupling Product Ownership : Decoupling of white goods ownership

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sharmin Akter; Sana Raja; [2023]
    Nyckelord :Decoupling product ownership; subscription-based services; consumer perception; circular economy.;

    Sammanfattning : The sharing economy enables sustainable consumption through efficient access to products, but transitioning from ownership to a subscription-based model faces barriers. The thesis author explored how the decoupling of product ownership impact on the variables; consumer's perceptions of - psychological value, monetary value, social value, brand image, brand attachment, brand loyalty, service quality, and product quality and performance in the context of white goods. LÄS MER

  2. 7. Market for Reuse - Investigating reuse of acoustic ceilings from a market perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Oscar Nilsson; Anton Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Green Building Certifications; Circular Economy; Circular Logistics; Circular Marketing; Construction Product Regulation; Management; Reuse; Reverse Logistics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Context: Today, 96% of Sweden’s materials come from virgin resources and only 3.4% of resources used in Sweden are retained in the value chain. From a total of 266 million tonnes fed into the economy each year, 46.9% consist of construction materials. LÄS MER

  3. 8. ÅTERBRUK I BYGGBRANSCHEN UR ETT MILJÖMÄSSIGT PERSPEKTIV

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Evelina Andersson; Ellen Davidsson; [2023]
    Nyckelord :Buildingwaste; Building materials; Circular construction; Resource usage; Reuse.; Byggavfall; Byggmaterial; Cirkulärt byggande; Resursanvändning; Återbruk;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen står idag för en stor del av de årliga utsläppen. För att motverka klimatförändringar, brist på jungfruligt material samt minska vårt byggavfall krävs en omställning mot en mer hållbar byggbransch. Det finns ett stort intresse hos olika aktörer i branschen att jobba med cirkulärt byggande. LÄS MER

  4. 9. Double-Sealing Recycled Paper Parcels in Sustainable Marketing & Consumer Decision-Making Factors. : The case Study of PostNord Logistics and Customers.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Abel Kebede; Zunair Shafique; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Circular Economy; Recycled Paper Parcels; Double Sealing Recycled Paper Parcels; Peer group Pressure; Social Media Influence; Educational Level; Age and Income;

    Sammanfattning : Abstract: - This Master’s Thesis explains the relevancy of sustainable marketing, sustainability, e-commerce, circular economy of recycled paper packaging in the correlation of consumer perception, consumer decision making factors towards recycling and sustainability benefits. Although the paper discusses sustainable marketing in a circular economy aspect potential in regards to recycled paper parcels, the research will mainly focus on the postal carrier company named PostNord based in Nordic countries; the paper will emphasise how the double-sealing recycled paper could increase the number of customers and sustainability ofthe company and consumer perception towards these type of packaging as a parcel. LÄS MER

  5. 10. Hur återförsäljare av sportmode använder green marketing : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Philip Hallgren; Jonas Nyman; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Green marketing; Retailers; Fashion; Circular economy; Marknadsföring; Green marketing; Återförsäljare; Mode; Cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Människans ökade konsumtion av produkter använder upp naturens resurser och bidrar till utsläpp, detta är särskilt relevant gällande produkter med kort livslängd så som sportmode då dessa produkter massproduceras på olika geografiska regioner för att sedan fraktas världen över och användas en kortare period för att sedan kastas. Producenterna jobbar främst med en linjär ekonomi men de börjar gå mer mot en cirkulär ekonomi istället genom att använda mer hållbara material och återanvända gamla produkter. LÄS MER