Sökning: "city marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 248 uppsatser innehållade orden city marketing.

  1. 1. Long, Long Time : An Examination of Identity and Status Connected to Scenography in the Tv-Series The Last of Us (2023)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anton Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Kvalitativ visuell analys; representation; The Last of Us; Bourdieu; kapital; post-apokalyps; zombie; scenografi; identitet; status; medborgarförslag; illustration; kollage; kampanj; ungdomar; inflytande; demokrati; Malmö Stad; framtidstro;

    Sammanfattning : This study examines cinematic storytelling by looking at screenshots from episode three of the tv-series The Last of Us (2023). The purpose is to illustrate how scenography in the chosen material can represent meaningful concepts about the main character's identity and statues. LÄS MER

  2. 2. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER

  3. 3. City branding used as an instrument for justifying the initiations of megaprojects : A master thesis of the topic city branding towards the megaprojects of Öresundsmetro and HH-tunnel

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Marko Bergman; [2023]
    Nyckelord :city branding; city marketing; Öresundsmetro; HH-tunnel;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate and understand how cities are using brandingefforts and strategies to further initiate projects of large scale. The study takes placewithin the cities of Malmö and Helsingborg that are both competing for gaining nationalsupport towards the initiation of megaprojects. LÄS MER

  4. 4. En växande roll för cykeln i Malmö : En studie om cykelplanering och cykelkultur i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Tuan Odin; Samuel Andersson; [2023]
    Nyckelord :cykelplanering; cykelkultur; cykelvänlig stad;

    Sammanfattning : Malmö stad har idag som mål att öka cykelanvändningen till att 30% av alla resor som genomförs ska göras med cykel. Vi vill således ta reda på vad en kommun kan göra för att stärka och bibehålla ett stort antal cyklister. LÄS MER

  5. 5. Exploring the determinants of purchasing behavior in the context of safety apparel : A study of safety marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Alexandre-Nikos Pociello i Palau; [2023]
    Nyckelord :Safety apparel; Personal Mobility Vehicles; urban mobility; micro-mobility; helmet; marketing; consumer buying behavior; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : The rapid growth and development of cities have brought new mobility challenges, which the emergence of micro-mobility solutions, such as Personal Mobility Vehicles, has addressed. However, the increase in the use of these vehicles has also led to a rise in the number of accidents and injuries due to the inadequate use of protective equipment. LÄS MER