Sökning: "classroom applications"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden classroom applications.

  1. 1. The World of Dungeons & Dragons in the EFL Classroom : A literary study on worldbuilding, mental imagery, immersion and applications of Dungeons & Dragons in the EFL Classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Fredrik Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Dungeons Dragons; EFL Classroom; Upper Secondary School; World-building; Mental Imagery; Immersion; Visualization;

    Sammanfattning : In a world where gamification is increasingly prevalent, Dungeons & Dragons is a vast, seemingly untapped arena into which students in an EFL classroom could potentially venture. By exploring the various applications of the hugely popular tabletop role-playing game, there are several aspects in which students and teachers can explore in order to find practical as well as theoretical uses for a role-playing game of this size and scope. LÄS MER

  2. 2. ENTREPRENÖRSKAP I DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN : Hur kan entreprenörskap implementeras inom samhällskunskapen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Micaela Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship education; entrepreneurial learning; value creation; secondary school; civics.;

    Sammanfattning : In 2011, the Swedish upper secondary school curriculum underwent a reform, which resulted in entrepreneurship being integrated into all subjects. However, entrepreneurship is not explicitly mentioned in the purpose or central contents of civics, raising questions about how it should be integrated within the subject. LÄS MER

  3. 3. Klassrums Respons System : En förbättring för lärplattformen Canvas? en studie av förbättringsförslag för mobila lärplattformen Canvas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tim Persson; Ali Hussain; [2023]
    Nyckelord :Mobile use; Canvas; Formative assessment; University of Borås; UX; Classroom Response System CRS ; Mobilanvändning; Canvas; Formativ bedömning; Högskolan i Borås; UX; Designprincip; Classroom Response System CRS ;

    Sammanfattning : Användningen av mobiltelefoner har ökat avsevärt och blivit alltmer vanlig i dagens samhälle. Teknikens framsteg har påverkat människors beteenden och vanor. Med den nuvarande tekniken finns det en ökning av användningsområden för mobiltelefoner, vilket leder till en ökning av mobilanvändare. LÄS MER

  4. 4. Oral Interaction and its Pedagogical Applications in Syrian EFL Classrooms : A study of EFL teachers’ techniques to enhance teacher-student interaction in a Syrian Context

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Farah Farouk Barghouth; [2022]
    Nyckelord :Oral Interaction; EFL teaching; Language acquisition; pedagogical implementation;

    Sammanfattning : In many of today’s EFL classrooms, teachers struggle to get students to actively participate and interact with their teacher, peers and language. This research examines the techniques that EFL teachers use to enhance teacher-student interaction in Syrian classrooms. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg i ett flerspråkigt klassrum : En kvalitativ studie om digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linn Daulin; [2022]
    Nyckelord :digital tools; multilingualism; language development; vocabulary; primary school; digitala verktyg; flerspråkighet; språkutveckling; ordförråd; F-3;

    Sammanfattning : I och med samhällets växande mångfald samt digitaliseringen som bidragit med nya verktyg för lärande, behöver lärare se över hur digitala verktyg på olika sätt kan stödja elevers språkutveckling i skolan. Syftet med studien är att synliggöra lärares upplevelser kring digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling. LÄS MER