Sökning: "classroom climate"
Visar resultat 11 - 15 av 129 uppsatser innehållade orden classroom climate.
11. Specialpedagogiskt stöd för elever under grundskolans senare år : - utformning av lärmiljö och undervisning för elever i läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The purpose of this study has been to increase knowledge about how the learning environment and teaching is designed for students in the later years of primary school in need of special support who have reading and writing difficulties. The study is qualitative and was carried out with semi-structured interviews with special teachers/special need educators. LÄS MER
12. Kompetenscenter : En genomlysning av Kompetenscenters digitala klassrum
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker användningen av active learning i Kompetenscenters digitala klassrum med fokus på områden som kreativt klimat, motivation och digital undervisning. Kompetenscenter är en kommunal vuxenutbildning som ligger i Köping. LÄS MER
13. Reflektioner kring grupputveckling för kontroversiella samtal i samhällskunskapsundervisningen
Master-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to qualitatively investigate how social studies teachers in a high school, use group development strategies when approaching potentially controversial topics in the classroom. The study used five semi-structured interviews with social studies teachers. LÄS MER
14. Historierna i rummet : Utmaningar och möjligheter med flera historiekulturer representerade i multikulturella klassrum samt strategier för bemötandet av dessa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats har som syfte att analysera historielärares upplevelser av möten med olika historiekulturer i multikulturella klassrum och identifiera att deras didaktiska strategier för att bemöta dessa. Undersökningen utförs i tre steg bestående av en förundersökning, en enkät och sedan två samtalsintervjuer. LÄS MER
15. Inkluderande matematikundervisning och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar : ur ett speciallärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : The purpose of this study is to gain increased knowledge on how three special education teachers include students with neurodevelopmental disorders (NDD) in math lessons. Moreover, the study aims to provide a deeper understanding of the challenges and benefits of inclusive math education for NDD students. LÄS MER