Sökning: "classroom communication"

Visar resultat 21 - 25 av 347 uppsatser innehållade orden classroom communication.

  1. 21. Reflektioner kring grupputveckling för kontroversiella samtal i samhällskunskapsundervisningen

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Shano Hussein; [2023]
    Nyckelord :controversial conversations; group development; group dynamics; development stages; democratic mission; social studies teachers.; kontroversiella samtal; grupputveckling; gruppdynamik; utvecklingsstadier; demokratiuppdraget; samhällskunskapslärare.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to qualitatively investigate how social studies teachers in a high school, use group development strategies when approaching potentially controversial topics in the classroom. The study used five semi-structured interviews with social studies teachers. LÄS MER

  2. 22. Reconnaissance Radar Robot

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Filip Solkela; Jasmine Tuvesson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Educational tools in the Army can be challenging due to their size and the fact that they are often set up and used outside of traditional classroom settings. This can make it difficult for students to explore and understand the technologies they are learning about fully. LÄS MER

  3. 23. Bienvenue   A Qualitative Study on How Identity of Foreign-Born Teachers Is Constructed in the French Classroom

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Johanna ERIKSSON; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Professional Identity; Social Identity; Cultural Identity; Adaptation; Foreign -born teachers; French University;

    Sammanfattning : With the intention of understanding the opportunities, challenges, and construction of identity that foreign teachers encounter through their work in France, my study is grounded in the theory that identity is changeable, ongoing, and influenced by both past and current living situations. Furthermore, the professional, social and cultural theories propose that identity is constructed through our work and our place within a group or a culture. LÄS MER

  4. 24. Kommunikation och interaktion i klassrummet : En intervjustudie om hur samtal kan uppfattas och gestaltas inom lågstadieundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Max Ostrelius; [2023]
    Nyckelord :Communication; interaction; conversation; the role of conversation; identity investments; Kommunikation; Interaktion; Samtal; Samtalets roll; Identitetsinvestering;

    Sammanfattning : Föreliggande intervjustudie syftar till att undersöka samtalets roll och dess innebörd för undervisningen inom grundskolans F-3. Syftet är att bidra med kunskap om kommunikation och interaktion i klassrummet. LÄS MER

  5. 25. Elevers självskattning av interaktion och kommunikation i klassrummet och den språkliga förmågans påverkan på svaren

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Smilla Påhlsson; Charlotte Unnerstedt; [2023]
    Nyckelord :Självskattning; interaktion och kommunikation; ASIK Express; CELF-4; grundskoleelever; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka om elevers resultat på delar av ett språkligt test (CELF-4) korrelerar med deras skattning av interaktion och kommunikation i klassrummet (ASIK Express). Vidare undersöktes hur elever skattar påståenden ur ASIK Express som specifikt berör interaktion och kommunikation. LÄS MER