Sökning: "classroom communication"
Visar resultat 21 - 25 av 347 uppsatser innehållade orden classroom communication.
21. Reflektioner kring grupputveckling för kontroversiella samtal i samhällskunskapsundervisningen
Master-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to qualitatively investigate how social studies teachers in a high school, use group development strategies when approaching potentially controversial topics in the classroom. The study used five semi-structured interviews with social studies teachers. LÄS MER
22. Reconnaissance Radar Robot
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Educational tools in the Army can be challenging due to their size and the fact that they are often set up and used outside of traditional classroom settings. This can make it difficult for students to explore and understand the technologies they are learning about fully. LÄS MER
23. Bienvenue A Qualitative Study on How Identity of Foreign-Born Teachers Is Constructed in the French Classroom
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : With the intention of understanding the opportunities, challenges, and construction of identity that foreign teachers encounter through their work in France, my study is grounded in the theory that identity is changeable, ongoing, and influenced by both past and current living situations. Furthermore, the professional, social and cultural theories propose that identity is constructed through our work and our place within a group or a culture. LÄS MER
24. Kommunikation och interaktion i klassrummet : En intervjustudie om hur samtal kan uppfattas och gestaltas inom lågstadieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Föreliggande intervjustudie syftar till att undersöka samtalets roll och dess innebörd för undervisningen inom grundskolans F-3. Syftet är att bidra med kunskap om kommunikation och interaktion i klassrummet. LÄS MER
25. Elevers självskattning av interaktion och kommunikation i klassrummet och den språkliga förmågans påverkan på svaren
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka om elevers resultat på delar av ett språkligt test (CELF-4) korrelerar med deras skattning av interaktion och kommunikation i klassrummet (ASIK Express). Vidare undersöktes hur elever skattar påståenden ur ASIK Express som specifikt berör interaktion och kommunikation. LÄS MER