Sökning: "classroom for the technology subject"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden classroom for the technology subject.
1. Hur formar AI undervisningen? Lärares uppfattningar om ChatGPT i biologiundervisningen
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : On November 30, 2022, ChatGPT was launched, an artificial intelligence (AI) trained to analyze and generate text at a near-human level. The launch of ChatGPT has been described as a major advancement in AI-human interaction, and it can be used för various text-based tasks such as summarizing and translating texts, answering questions, or generating original texts based on user requests. LÄS MER
2. Design and Examination of Applying Mobile Technologies and Augmented Reality to Support Learning History in the Classroom
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : In recent decades, debates on applying digital technologies in the humanities field have increased. Discussions focus on developing a sustainable approach to learning humanities using Immersive digital technologies, such as Virtual Reality and Augmented Reality (VR & AR). LÄS MER
3. Digitala lösningar på praktiska problem : En studie av kemilärares sätt att hantera laborationsundervisning under en snabb omställning
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Within science education, and chemistry in particular, laboratory work is fundamental. The traditions of including laboratory work in chemistry education is a way to make the concepts of chemistry apprehensible, the aims and goals of laboratory work related to chemistry education are therefore well defined. LÄS MER
4. Lärares upplevelse av differentierad fysikundervisning i relation till digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Det finns en nationell vilja både till arbete med differentierad undervisning utifrån varje elevs förutsättningar och till undervisning med digitala verktyg. Den digitala utvecklingen i samhället går snabbt och digital kompetens ses som en demokratifråga. LÄS MER
5. Digitala läromedel, en möjlighet eller ett hinder i engelskundervsningen? : En studie om hur engelsklärare i mellanstadiet använder digitala läromedel i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Digital teaching aids have become increasingly available in Swedish primary education. One subject which, however, is still dominated by analogue teaching aids is English. The purpose of this study is to gain knowledge about how English teachers in grades 4–6 use digital teaching aids in teaching. LÄS MER