Sökning: "click-rate"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet click-rate.

  1. 1. Pearls as bycatch mitigation strategy for Harbour porpoise (Phoecena phoecena)

    Master-uppsats, SLU/Dept. Of Aquatic Resources

    Författare :Sara Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :harbour porpoise; bycatch mitigation; acoustic reflector; pearl; gillnet; F-POD; click rate; click behaviour; inter-click-interval; terminal buzz; diel phase; GAM;

    Sammanfattning : One of the major threats to harbour porpoise population sustainability is thought to be the high incidence of bycatch specifically in gillnets. This study aims to examine the use of acrylic class pearls developed in an earlier study as acoustic reflectors on gillnets in an effort to increase their visibility to echolocating harbour porpoises in the lumpsucker fishery in Kattegatt. LÄS MER

  2. 2. How can user involvement benefit software development in Smart Video?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Nordström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart Video erbjuder som dotterbolag till Codemill sina kunder möjligheten att, med hjälp av verktyget Creative Tools, omvandla deras videoklipp till interaktiva internet-butiker. Genom att integrera länkar i klippen så ökar antalet produktklick upp till tio gånger, i jämförelse med alternativet där länkarna är listade i anknytning till videon. LÄS MER

  3. 3. How can user involvement benefit software development in Smart Video?

    Master-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Författare :Adam Nordström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart Video erbjuder som dotterbolag till Codemill sina kunder möjligheten att, med hjälp av verktyget Creative Tools, omvandla deras videoklipp till interaktiva internet-butiker. Genom att integrera länkar i klippen så ökar antalet produktklick upp till tio gånger, i jämförelse med alternativet där länkarna är listade i anknytning till videon. LÄS MER

  4. 4. STREAMLINE THE SEARCH ENGINE MARKETING STRATEGY : Generational Driven Search Behavior on Google

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Nilsson; Christa Alanko; [2018]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; Search Engine Advertising; Search Engine Optimization; Search Behavior; Generation X; Generation Y;

    Sammanfattning : The expanded internet usage has resulted in an increased activity at web-based search engines. Companies are therefore devoting a large portion of their online marketing budget on Search Engine Marketing (abbreviated SEM) in order to reach potential online consumers searching for products. LÄS MER

  5. 5. "Jaha, nu har en halv miljon människor varit inne och tittat på fisken" : Journalisters tankar om att anpassa sig efter klick

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Clara Hosshage; Sophie Levin; [2014]
    Nyckelord :Traffic whoring; journalism; internet; click-rate; newsmedia; perceive; digital journalism; journalistic integrity; web 2.0.;

    Sammanfattning : Computational techniques have transformed the journalistic approach. Journalists now have the opportunity to integrate user-statistics from the news website with their work. LÄS MER