Sökning: "client contact"

Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden client contact.

  1. 1. Att vara klient i socialtjänsten - en studie om upplevt erkännande från ett brukarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Karin Ryde; Kajsa Field; [2024]
    Nyckelord :recognition theory; financial aid; user perspective; qualitative; social welfare. Nyckelord: erkännandeteorin; ekonomiskt bistånd; brukarperspektiv; kvalitativ; socialtjänst; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this essay, we have attempted to gain a better understanding of client's feelings of satisfaction or dissatisfaction about contact with their social workers in social service and economic assistance. We wanted to gain understanding, through the lens of the theory of recognition and judgment, how individuals who receive economic assistance experience the contact in terms of satisfaction or dissatisfaction and what prompted the feelings throughout the experience. LÄS MER

  2. 2. LVU-kampanjens effekter och konsekvenser på socialsekreterares arbete : En kvalitativ studie om hur desinformationskampanjen påverkar svensk socialtjänst och handläggare som arbetar med barn och unga.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Amelie Lundquist; Rebecka Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :LVU-campaign; Disinformation; Swedish social services; LVU; Immediate care; Work environment; Work situation; LVU-kampanj; Desinformation; Socialtjänsten; Omhändertagande; LVU; Arbetsmiljö; Arbetssituation;

    Sammanfattning : Ett problem svenska socialtjänsten står inför är att förtroendet från medborgarna minskar, desinformation delas i större utsträckning och år 2021 började LVU-kampanjen att spridas. Kampanjen hävdar att socialtjänsten omhändertar muslimska barn utan rättsligt stöd. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som kan främja eller försämra förutsättningarna för att socionomen kan ha ett långvarigt yrkesliv i ett patient-eller klientnära arbete

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Caroline Örtenblad; [2023]
    Nyckelord :Work environment; Contact professions; Stress; Recovery; Professional competence; Self care; Self determination theory; Arbetsmiljö; Kontaktyrken; Stress; Återhämtning; Yrkeskompetens; Egenvård; Självbestämmande teori;

    Sammanfattning : Studiens syftet är att undersöka vilka faktorer som påverkar socionomer i ett klient-eller patientnära arbete och som kan bidra till förståelse för vad som kan bidra till ett långt och hållbart yrkesliv i det sociala arbetet. Socionomen tillhör kontaktyrkena vilket innebär att det finns risker som kommer med yrket. LÄS MER

  4. 4. Utvekling av blåmärkningsverktyg för högpresterande kuggväxlar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lukas Bremberg; Adam Fält; [2023]
    Nyckelord :Gear tooth contact pattern; Gear tooth marking; High performance gears; Blåmärkning; Högpresterande kuggväxlar; Kuggkontaktsmönster;

    Sammanfattning : Detta projekt undersöker möjligheten att utveckla ett nytt verktyg för blåmärkning av kuggväxlar. Projektet görs i samarbete med Siemens Energy i Finspång som bland annt tillverkar Gasturbiner för energiförsörjning. Gasturbinerna förses med högpresterande växellådor som dimensioneras för att klara av stora belastningar. LÄS MER

  5. 5. Socionomstudenters attityder gentemot socialtjänsten - En kvantitativ studie om hur socionomstudenters erfarenheter av socialtjänsten påverkar deras attityder.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Ida Haag Bengtsson; Alexandra Ryhle; [2023]
    Nyckelord :Attityder; socialtjänsten; socialt arbete; socialarbetare; socionomstudenter; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate social work students at Lund University's attitudes toward social services in Sweden and analyze the potential connection between the student's previous experience with social services and their attitudes using the Tripartite model of perspectives presented by Rosenberg and Hovland (1960). This study is based on a quantitative approach using an online survey to gather the empirical data. LÄS MER