Sökning: "client relationships"

Visar resultat 1 - 5 av 215 uppsatser innehållade orden client relationships.

  1. 1. Hit men inte längre : En intervjustudie om närhet och distans i svensk beroendevård

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Malin Bring; [2024]
    Nyckelord :boundaries; counsellor-client relationship; real relations; substance use treatment; therapeutic alliance; hermeneutical phenomenology;

    Sammanfattning : The relationship between counsellor and client has been extensively researched ever since the founding of psychotherapeutic treatment. Subsequently, it has been established as an integral and essential part of successful therapy. Yet, in regards to substance use treatment aforementioned research is still lacking. LÄS MER

  2. 2. Vem anpassar sig till vem? : En kvalitativ studie om socialarbetares erfarenheter av att skapa relationer med klienter i en institutionell kontext.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Alfengård Marie; Evelina Lundberg; [2024]
    Nyckelord :Socialworker-client relation; institutional context; social work; participation; doxa; Socialarbetare-klientrelation; institutionell kontext; socialt arbete; delaktighet; doxa;

    Sammanfattning : The aim of this study was to reach an understanding of social workers experiences of creating relationships with clients through the meeting as a method in an institutional context. It is a professional dilemma for social workers to build relationships with clients in a professional role with inevitible elements of control. LÄS MER

  3. 3. LVU-kampanjens effekter och konsekvenser på socialsekreterares arbete : En kvalitativ studie om hur desinformationskampanjen påverkar svensk socialtjänst och handläggare som arbetar med barn och unga.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Amelie Lundquist; Rebecka Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :LVU-campaign; Disinformation; Swedish social services; LVU; Immediate care; Work environment; Work situation; LVU-kampanj; Desinformation; Socialtjänsten; Omhändertagande; LVU; Arbetsmiljö; Arbetssituation;

    Sammanfattning : Ett problem svenska socialtjänsten står inför är att förtroendet från medborgarna minskar, desinformation delas i större utsträckning och år 2021 började LVU-kampanjen att spridas. Kampanjen hävdar att socialtjänsten omhändertar muslimska barn utan rättsligt stöd. LÄS MER

  4. 4. Optimizing Digital Transformation : Strategies for Private Banking in the Age of Technology

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Jämterud; Henrik Widell; [2024]
    Nyckelord :Private banking; Digital tools in banking; Banking industry trends; Relationship marketing; Technology acceptance model TAM ; Customer experience management CEM ;

    Sammanfattning : This thesis delves into the digital transformation of private banking, emphasizing the challenge of balancing technology with the personalized service that high-net-worth clients expect. Employing frameworks like Relationship Marketing, the Technology Acceptance Model, and Customer Experience Management, it examines the integration and impact of digital tools on client relationships and operational efficiency in private banking. LÄS MER

  5. 5. Tolkens roll inom myndighets möten : En kvalitativ studie om biståndshandläggarnas uppfattning av tolkens roll inom myndighets möten i mottagnings- och utredningsenheten, arbete och försörjning i en medelstor kommun.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Marytreez Hakem; Merna Malki; [2024]
    Nyckelord :Case worker; interpreter; authority meeting; client; Biståndshandläggare; tolk; myndighetsmöte; klient;

    Sammanfattning : Studien undersöker biståndshandläggarnas perspektiv på tolkens roll vid myndighets möten i en svensk medelstor kommun. Studien analyserar även hur dessa upplevelser påverkar trepartskommunikationen mellan biståndshandläggare, tolk och klient. LÄS MER