Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 239 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Predicting Navigational Patterns in Web Applications using Machine Learning Techniques

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknik

    Författare :Patric Balan; Gustav Jönemo; [2024]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In large corporations, customer support is a costly service, and an area of constant optimization. Solutions to increase efficiency and decrease bottlenecks are constantly needed. LÄS MER

  2. 2. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  4. 4. Varför har någon ställt en soffa här? : Hur hållbar avfallshantering kan främjas i mångfaldsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Simon Persson; [2023]
    Nyckelord :Bulky waste; waste management; behavioral cost; diversity; behavioral theory; Grovavfall; avfallshantering; beteendekostnad; mångfald; beteendeteori;

    Sammanfattning : Det kommunala fastighetsbolaget Gavlegårdarna har problem med att hyresgäster lämnar grovavfall i förrådsutrymmen, korridorer och andra allmänna utrymmen. Fastighetsägare ansvarar för att hyresgästerna har möjlighet att sortera ut det avfallsom kommunen ställer krav på, medan hyresgästerna kan hänvisas till återvinningscentralen för att lämna sitt grovavfall. LÄS MER

  5. 5. Mitigation of supply chain uncertainties caused by material shortage : A case study with Loccioni

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Juliane Wloch; [2023]
    Nyckelord :Supply chain risk management; supply disruption management; semiconductor shortage; Small- and Medium-sized Enterprises;

    Sammanfattning : The ongoing semiconductor shortage impacts organizations throughout the supply chain operationally and financially. Limited material for a sudden increase in demand during the Covid-19 pandemic led to a heightened supplier power and result in the prioritization of customers. LÄS MER