Sökning: "close to customer"

Visar resultat 16 - 20 av 239 uppsatser innehållade orden close to customer.

  1. 16. Odling av perenner i sandbäddar : ett sätt att producera barrotade plantor

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Karolina Wallberg; [2022]
    Nyckelord :barrotade plantor; odlingssystem; perenner; plantskola; sand; sandbäddar;

    Sammanfattning : Denna rapport handlar om att odla perenner i sand med avsikt att producera barrotade plantor. Rapporten presenterar ett odlingssystem med sandbäddar och vad som krävs för att anlägga och förvalta ett sådant. LÄS MER

  2. 17. Agent-Based Simulation of SARS-CoV-2 Spread in Supermarket Checkout Areas

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Nils Forsberg; Dina Lerjevik; [2022]
    Nyckelord :Agent-based model ABM ; Unity 3D; COVID-19; Infection spread; Countermeasures; Supermarket queuing system; Queuing theory; Agentbaserad modell ABM ; Unity 3D; COVID-19; Smittspridning; Smittskyddsåtgärder; Kösystem i mataffärer; Köteori;

    Sammanfattning : The outbreak of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) has seen the world scramble for effective countermeasures to limit infection spread in society. Understanding how infection spreads in places where strangers meet in relatively high numbers and proximity to one another is especially important. LÄS MER

  3. 18. Impulse Purchase: Factors Antecedents and Post-purchase Satisfaction. : A Qualitative Study of Generation X and Generation Y.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amélia Quicanga; Louis Ogbere; [2022]
    Nyckelord :Impulsive Buying; Consumer Behavior; Generation X; Generation Y; Post-Purchase Satisfaction;

    Sammanfattning : The study of impulsive purchase is a facet of consumer behavior that has intrigued the interest of academics for decades. The research primarily focuses on the variables that influence this behavior, indicating the impact of various antecedents. LÄS MER

  4. 19. Live shopping as a tool to create an engaging customer experience

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Ekelöw; Vendela Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Live shopping; Customer Experience; Value Creation; Value Co- Creation; Brand Owned Touchpoints; Direct Interaction;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how firms create an engaging customer experience through live shopping. More specifically, by performing a case study this thesis will provide an example of how firms use live shopping to create interactions, as well as to provide value through firm offerings. LÄS MER

  5. 20. Flexibla organisationer, arbetssätt och dess effekter : En fallstudie på Vattenfall AB

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Simon Klahr; Dante Wetenius; [2022]
    Nyckelord :agilt ledarskap; agila arbetssätt; agila effekter; agil organisation; kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle står organisationer inför skiftande utmaningar, då allt större krav ställs på ledarskapet. Behovet av att på ett flexibelt sätt anpassa verksamheten till nya utmaningar har visat sig viktigare idag än vad det historiskt sett har varit. LÄS MER