Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Smärta hos barn i samband med procedurer i sjukvården är ett vanligt problem som sjuksköterskan hanterar. Hos barn är smärta tydligt kopplat till rädsla och otrygghet. Syfte: Att kartlägga icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn. LÄS MER
2. Vem får vara med i Bolibompa? : - Mångfald i public service-barnprogram över tid
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This is a thematic study examining a popular Swedish public service television show for children. The purpose of the study is to uncover how the show, Bolibompa, has communicated diversity over the last 34 years. LÄS MER
3. Avatarens nya köp – En studie om hur kön påverkar motivationer att köpa icke-funktionella varor i free-to-play spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : TV-spel som är gratis för spelare att spela men som kan innehålla saker som spelare kan betala för i spelet kan också kallas för “free-to-play” spel. Vissa av dessa free-to-play spel tillåter spelare att köpa saker som inte påverkar hur spelet fungerar. Detta kan vara saker som förändrade utseenden eller animationer som Marder, B. LÄS MER
4. Evaluating Visual Quality of Secondary Motion Simulation Techniques : A Survey on Stylized 3D Game Character Cloth and Hair
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. Secondary motion is a principle of animation, it is movement that occurs as a result of other movement, such as swinging hair or clothes. In 3D animation, such as in games, it is often simulated instead of animated manually. LÄS MER
5. For the love of fashion : A look into how players react to fashion in games, depending on game-genre
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : In this thesis, the purpose is to look at how players regard the in-game fashion depending on what genre the game is. As clothes are an important way to communicate and show one’s identity to others, then the way fashion is seen within different genres of digital games affect how fashion is used by the players in different games. LÄS MER