Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Kristofer Edlund; Karim Harki; [2023]
    Nyckelord :evidence-based nursing; nonpharmacologic; nursing interventions; pain management; procedural pain; evidensbaserad omvårdnad; icke-farmakologisk; omvårdnadsåtgärder; procedursmärta; smärthantering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Smärta hos barn i samband med procedurer i sjukvården är ett vanligt problem som sjuksköterskan hanterar. Hos barn är smärta tydligt kopplat till rädsla och otrygghet. Syfte: Att kartlägga icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn. LÄS MER

  2. 2. Vem får vara med i Bolibompa? : - Mångfald i public service-barnprogram över tid

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Wilma Kämpe; Hanna Källstig; [2023]
    Nyckelord :diversity; Public service; Bolibompa; children; television; ethnicity; culture; gender; LGBTQ ; disabilities; multimodal analysis; thematic analysis;

    Sammanfattning : This is a thematic study examining a popular Swedish public service television show for children. The purpose of the study is to uncover how the show, Bolibompa, has communicated diversity over the last 34 years. LÄS MER

  3. 3. Avatarens nya köp – En studie om hur kön påverkar motivationer att köpa icke-funktionella varor i free-to-play spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Markus Lindström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : TV-spel som är gratis för spelare att spela men som kan innehålla saker som spelare kan betala för i spelet kan också kallas för “free-to-play” spel. Vissa av dessa free-to-play spel tillåter spelare att köpa saker som inte påverkar hur spelet fungerar. Detta kan vara saker som förändrade utseenden eller animationer som Marder, B. LÄS MER

  4. 4. Evaluating Visual Quality of Secondary Motion Simulation Techniques : A Survey on Stylized 3D Game Character Cloth and Hair

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Burman; [2022]
    Nyckelord :computer graphics; secondary motion simulation; physics simulation; game character animation; visual quality evaluation;

    Sammanfattning : Background. Secondary motion is a principle of animation, it is movement that occurs as a result of other movement, such as swinging hair or clothes. In 3D animation, such as in games, it is often simulated instead of animated manually. LÄS MER

  5. 5. For the love of fashion : A look into how players react to fashion in games, depending on game-genre

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Linnéa Eklund; [2022]
    Nyckelord :Fashion; Players; Social games;

    Sammanfattning : In this thesis, the purpose is to look at how players regard the in-game fashion depending on what genre the game is. As clothes are an important way to communicate and show one’s identity to others, then the way fashion is seen within different genres of digital games affect how fashion is used by the players in different games. LÄS MER