Sökning: "clothes"

Visar resultat 1 - 5 av 588 uppsatser innehållade ordet clothes.

  1. 1. Det fria

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Matilda Falk; [2019-07-15]
    Nyckelord :Textil; Kläder; Formgivning; Steneby;

    Sammanfattning : Författarens egna ämnesord: nature, details, organic, slow crafts, playfulness, fictitious miniature landscape.... LÄS MER

  2. 2. Keeping in touch with millennials: How millennial consumers handle the inability to touch clothes when shopping online

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ted Stenberg; Linyue Zhao; [2019-07-03]
    Nyckelord :E-commerce; Clothes; Inability to touch; Touch compensation; Millennials;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Out with the Old and in with the New - Consumer Clothing Practices and how they contribute to a Circular Fashion Market

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Sjöberg; Johanna Andersson; [2019-07-03]
    Nyckelord :Circular Economy; Practice Theory; Fashion Industry; Consumer Behaviour;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. REPLACE OR REPAIR? -A study of if fast fashion repair concepts like H&M Take Care can affect the intentions to repair clothing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Ficks; Margaux Karmestål; [2019-06-20]
    Nyckelord :Fast Fashion; Product-Service Systems; Sustainable Consumption; Theory of Planned Behaviour;

    Sammanfattning : Overconsumption and an increasing disposal of clothes is a troublesome development in thefast fashion industry, where millennials are major contributors. As there is a need for a majorshift towards more sustainable consumption, product-service systems in the shape of in-storerepair stations, like Take Care by H&M, is interesting to investigate. LÄS MER

  5. 5. Kläduthyrning - framtidens textila konsumtionssätt? : En undersökning av möjligheter för prenumerationsbaserad uthyrning av textila friluftsprodukter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amelia Lind; Anneli Hageström; [2019]
    Nyckelord :Clothing rental; subscription; outdoor clothing; collaborative consumption; consumer behavious; collaborative fashion consumption; Kläduthyrning; prenumeration; friluftskläder; kollaborativ konsumtion; konsumentbeetende;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker möjligheter för utveckling av prenumerationsbaserad uthyrning av friluftskläder med utgångspunkt i pilotprojektet lanserat av företag X. Detta genom att besvara om det finns intresse och en potentiell marknad för uthyrning via prenumeration av friluftskläder, vad som krävs av en uthyrningstjänst för att konsumenter ska övergå till att prenumerera på att hyra sina kläder istället för att köpa nya, samt hur ett koncept kan utformas där utbudet upplevs som tillräckligt och personligt för varje kund. LÄS MER