Sökning: "clothing size"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden clothing size.

  1. 1. Framtagande av en prototyp som stöder ett mer hållbart konsumtionsbeteende gällande e-returer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lara Johannesdottir; Tilde Berg; [2023]
    Nyckelord :E-returns; persuasive design; e-commerce; grounded theory; Sustainable Interaction Design; E-returer; persuasive design; e-handel; grundad teori; Sustainable Interaction Design;

    Sammanfattning : På grund av den ökade klädkonsumtionen inom e-handeln har antalet digitala returer ökat markant, vilket har bidragit till ohanterbara mängder returer för återförsäljare inom e-handeln. En stor mängd av dessa returer slängs eller bränns upp och orsakar på så sätt negativ påverkan på miljön. LÄS MER

  2. 2. Hur representeras genus i webbshoppen på klädföretaget I Can I Will? : En kvantitativ och kvalitativ analys med fokus på kroppspositivitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Mimi Dettwiler; [2023]
    Nyckelord :Advertising; body image; body language; body height; body positivism; body weight; commodities; clothing size; gender; gender differences; gender roles; gym clothing; I CAN I WILL; ICIW; male gaze; orthoexia; overweight; representation; stereotypes; the ideal body; training; underweight; Genus; handelsvara; I CAN I WILL; ICIW; klädstorlekar; kroppsbild; kroppsideal; kroppspositivism; kroppsspråk; kroppsvikt; könsroller; könsskillnader; längd; male gaze; ortorexi; reklam; representation; stereotyper; träning; träningskläder; undervikt; övervikt.;

    Sammanfattning : This paper uses a quantitative and qualitative approach to analyze whether the Swedishfitness clothing brand I Can I Will’s representation in their online shop corresponds with theirspoken concept of being a brand for everyone who works out regardless if you are training togain strength, change your looks or just because you enjoy it. The quantitative analysisinvestigates the models length compared to height statistics around the world, and theirclothing size relative to social norms about the ideal body. LÄS MER

  3. 3. Hur representeras kroppspositivismen hos ett av världens ledande träningsklädes-företag? : En semiotisk bildanalys om företaget Gymshark och dess representation av kroppspositivism

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Amanda Lundqvist; Vian Fadhel; [2023]
    Nyckelord :Ideal; Norm; Kroppspositivism; Normbeteenden; Fitspiration; Representation;

    Sammanfattning : For decades we have been surrounded with societal norms concerning our bodies. This has increased with the popularity of the social media platform Instagram. Pictures are posted everyday of people with the perfect and physically fit body. LÄS MER

  4. 4. Utmaningar och möjligheter för mindre mjölkkobesättningar i Sverige : en kvalitativ studie med fokus på djurvälfärd, smittskydd och klimatanpassning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Sofia Carlsson; [2023]
    Nyckelord :svensk mjölkproduktion; mindre mjölkkobesättning; utmaningar; möjligheter; styrkor; djurvälfärd; smittskydd; klimatanpassning;

    Sammanfattning : Mjölkproduktionen är en viktig del av den svenska livsmedelsförsörjningen. För att mjölkgårdar ska bidra till en hållbar sådan krävs bland annat att de har ett gott smittskydd, god djurhälsa och en klimatanpassad produktion. LÄS MER

  5. 5. Improving Recommendation Algorithms for Size and Fit in E-commerce

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för beräkningsvetenskap

    Författare :Petter Jerndal; [2023]
    Nyckelord :size recommendation; machine learning; neural networks;

    Sammanfattning : E-commerce has grown at a rapid pace over the last years. At the same time, the return rate of purchased products is high, causing unnecessary transportation of goods to the home of the customer and back. In the clothing industry, most of the returns are related to the size of theproduct. LÄS MER