Sökning: "clothing"

Visar resultat 21 - 25 av 1256 uppsatser innehållade ordet clothing.

  1. 21. Optimization of Thermal Comfort on Electric Buses : A Comprehensive Study on Passenger Satisfaction in Stockholm, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ellinor Hambraeus; Maxwell Minotta Cuervo; [2023]
    Nyckelord :Electric bus; Bus temperature; Thermal comfort; Energy efficiency; Predicted Mean Vote; Equivalent temperature v; Elbuss; busstemperatur; termisk komfort; energieffektivisering; Predicted Mean Vote; Ekvivalent temperatur vii;

    Sammanfattning : The transition towards electrification in the bus sector is necessary to achieve the global climate goals and has gained significant traction in recent years. However, there are critical challenges associated with this transition, one of them being the absence of excess heat that traditional combustion engines provided to warm the bus cabin. LÄS MER

  2. 22. Folk Costume use portrayed in modern Swedish Museums : A study of nationalism, romanticism and bias in modern exhibitions as a consequence of a subject's history.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturvård

    Författare :Klara Gracie Fridberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis has been to investigate the presented usage of folk costumes in three different folk costume exhibitions and what this presented usage may be a consequence of. The essay's issues are: What usage of the folk costume is currently represented within Swedish folk costume exhibits? What implications can be found in this representation? What are the museum's opinions on the representation and its implications? The Swedish folk costume is classified as both immaterial cultural heritage and intangible cultural heritage. LÄS MER

  3. 23. Vävstolen - Tygupcyclingscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Hugo Thoor; [2023]
    Nyckelord :Upcycling; Textile; Nynäshamn; Factory; Culture; Clothing; House of the people;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av de största förorenarna i världen, med en enorm miljöpåverkan från både produktion och avfallshantering. Tygrester är ett av de största avfallsproblemen inom textilindustrin, med miljontals ton av tyg som slängs varje år. LÄS MER

  4. 24. Risk assessment of non-intentionally added substances in polyester yarn made from recycled polyethylene terephthalate (PET)

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Kristina Arnqvist; [2023]
    Nyckelord :r-PET; polyester yarn; NIAS; risk assessment;

    Sammanfattning : Polyester is a synthetic material made from polyethylene terephthalate (PET), which is synthesised from fossil raw materials. Many clothing manufacturers are using polyester in their clothing, which, from an environmental perspective, creates a non-sustainable cycle. LÄS MER

  5. 25. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filippa Larsson; Eric Parsmo; Wilma Forssander; [2023]
    Nyckelord :influencers; influencer-marketing; sociala medier; Generation Z; förtroende; klädbranschen; impulsköp;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander  Titel: Effekten av influencer-marketing   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp  Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER