Sökning: "co branding h m"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden co branding h m.
1. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER
2. Research on Chinese Millennial Consumers’ Perception of Co-branded Fashion Collections
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: In fashion market, with the emergence of new brands and changing customer preference in style, competition is fierce nowadays. Brand is an intangible asset that fashion brands build and leverage to secure market position and customer loyalty, which leads to a competitive advantage. LÄS MER
3. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER
4. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER
5. Co-opting Feminism: How brands hijack social movements - A comparative study of the illustrative cases 'Redfit' & 'Ladylike'
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose and aim with this research was to understand how brands successfully can co-opt a social movement; specifically feminism, as part of their brand building-strategies. The phenomenon was explored by comparing one successful case, Libresse’s ‘RedFit’ campaign, with a relatively the less successful case; that is, H&M’s ‘Ladylike’ campaign. LÄS MER