Sökning: "co-branding"
Visar resultat 21 - 25 av 96 uppsatser innehållade ordet co-branding.
21. Exploring Consumers’ Experiences of Co-branding with Influencers: A Case Study about Influencer Marketing with Nelly.com
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The emergence of brands using influencers to reach their consumers, i.e. co-branding with influencers, has created a need for knowledge about how consumers experience it. With the aim of increasing this knowledge, a case study in the fashion industry was carried out with the brand Nelly. LÄS MER
22. Challenging coopetitive branding alliances : a study on how coopetitive branding affects consumers’ brand image
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : The increased competitive intensity in several global markets has encouraged firms which traditionally compete, to also collaborate with each other, that is coopetitive branding alliances. Coopetitive branding has, to the best of our knowledge, not been researched from a consumer perspective. LÄS MER
23. Coopetition in Industry Associations : A Study of Scandinavian Outdoor Group
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Coopetition - the simultaneous pursuit of cooperation and competition, is a paradoxical situation where the pooling of resources has the potential to create greater advantages compared to if the involved actors solely compete. Previous research shows that coopetition is a difficult strategy to pursue due to the tensions arising from the paradox. LÄS MER
24. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER
25. Vad skapar en ”match made in heaven”? En kvalitativ studie av fyra samarbeten mellan personliga varumärken och produktvarumärken.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I och med det ökande användandet av sociala medier och en misstro till traditionell reklam har varumärkesstrategin Influencer marketing utvecklats. Influencers är personliga varumärken som tillsammans med produktvarumärken ingår i ett samarbete, så kallat co-branding. LÄS MER