Sökning: "co-branding"

Visar resultat 21 - 25 av 96 uppsatser innehållade ordet co-branding.

  1. 21. Exploring Consumers’ Experiences of Co-branding with Influencers: A Case Study about Influencer Marketing with Nelly.com

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marie Andersson; Mathilda Göthberg; [2018-07-03]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Co-branding; Human Brand; Collaborations;

    Sammanfattning : The emergence of brands using influencers to reach their consumers, i.e. co-branding with influencers, has created a need for knowledge about how consumers experience it. With the aim of increasing this knowledge, a case study in the fashion industry was carried out with the brand Nelly. LÄS MER

  2. 22. Challenging coopetitive branding alliances : a study on how coopetitive branding affects consumers’ brand image

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Oskar Gudmundsson; Joel Leteus; [2018]
    Nyckelord :Coopetition; Co-branding; Coopetitive Branding; Strategic Alliances; Consumer Based Brand Equity CBBE ; Brand Image;

    Sammanfattning : The increased competitive intensity in several global markets has encouraged firms which traditionally compete, to also collaborate with each other, that is coopetitive branding alliances. Coopetitive branding has, to the best of our knowledge, not been researched from a consumer perspective. LÄS MER

  3. 23. Coopetition in Industry Associations : A Study of Scandinavian Outdoor Group

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Erika Granqvist; Alex Mugrauer; [2018]
    Nyckelord :Coopetition; industry associations; tensions; balancing; third party role; network; co-branding; sustainability;

    Sammanfattning : Coopetition - the simultaneous pursuit of cooperation and competition, is a paradoxical situation where the pooling of resources has the potential to create greater advantages compared to if the involved actors solely compete. Previous research shows that coopetition is a difficult strategy to pursue due to the tensions arising from the paradox. LÄS MER

  4. 24. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Theodor Bolin; Carl Sellman; [2018]
    Nyckelord :Brand equity; co-branding; low-budget brand; luxurious brand; fashion; pop culture.; Brand equity; co-branding; lågprisvarumärke; lyxvarumärke; mode; populärkultur.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER

  5. 25. Vad skapar en ”match made in heaven”? En kvalitativ studie av fyra samarbeten mellan personliga varumärken och produktvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Angelica Olsson; Julia Persson; [2018]
    Nyckelord :Co-branding; Matchning; Personligt varumärke; Influencer Marketing; Produktinvolvering; Strategisk kommunikation; Image; Målgrupp; Branschområde.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I och med det ökande användandet av sociala medier och en misstro till traditionell reklam har varumärkesstrategin Influencer marketing utvecklats. Influencers är personliga varumärken som tillsammans med produktvarumärken ingår i ett samarbete, så kallat co-branding. LÄS MER