Sökning: "co-creation dart"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden co-creation dart.

  1. 1. Det var en gång ett samskapat varumärke

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hedda Nilsson; Lovisa Larsson; [2019]
    Nyckelord :Co-creation of value; Storytelling; Varumärkesidentitet; Varumärkesutveckling; DART; Varumärkesimage; Samskapande; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Studien behandlar hur företag i den digitala kontexten kan stärka sin varumärkesidentitet med hjälp av fenomenet co-creation of value, samt vilka utmaningar och möjligheter som finns med användandet. Syftet är att undersöka hur B2C-företag som använder digital marknadsföring kan stärka sin varumärkesidentitet, med hjälp av co-creation of value och storytelling för värdeskapande. LÄS MER

  2. 2. Värdeskapande inom idrottsevenemang : Hur arbetar arrangörer för att främja ett högt upplevt kundvärde hos sina deltagare?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sofia Gyllensvärd; [2018]
    Nyckelord :Sport event; customer value; customer value creation; co-creation; servicelogic; service-dominant logic; DART-model; Idrottsevenemang; kundvärde; kundvärdeskapande; co-creation; servicelogik; service-dominant logik; DART-modellen;

    Sammanfattning : I Sverige har vi flera stora idrottsevenemang som var för sig lockar tiotusentals deltagare varje år. Arrangörerna av dessa idrottsevenemang har i uppgift att leva upp till varje deltagares (kunds) förväntningar och tillfredsställa deras behov. LÄS MER

  3. 3. Co-Creating Value through Content Marketing; A multiple case study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Anna Lotta Lindström; Anna Jörnéus; [2016-09-27]
    Nyckelord :content marketing; value co-creation; value; service-dominant S-D ; logic; DART model; process-based framework;

    Sammanfattning : The digital revolution has significantly changed the business environments, forcing companies to adapt the processes in the entire organization in order to stay competitive. As a result, researchers have emphasized the potential of co-creating value with customers. LÄS MER

  4. 4. Sharing is caring : A case study of co-creation on Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Johanna Davidsson; Sara Wallin; [2016]
    Nyckelord :Value creation; Co-creation; Social Network Sites; Facebook; DART-model;

    Sammanfattning : The increasing usage of social networking sites, such as Facebook has changed the way that corporations and customer interact with each other. New ways of customer-corporation interactions evolve constantly, enabling customers to participate and co-create value with the corporations. LÄS MER

  5. 5. The Art of Interaction – Engaging with Customers in Online Co-Creation Activities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Marie Kurenbach; Gediminas Norgela; [2015]
    Nyckelord :social media features; customer co-creation; online co-creation; company-customer interaction; DART model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Over decades companies co-created products together with customers. The rise of social media has created new possibilities of collaboration and changed the way how companies can interact with customers. LÄS MER