Sökning: "coaching i förskolan"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden coaching i förskolan.

  1. 1. ”Kunskapstörst och spring i huvudet” : En enkät- och intervjustudie om pedagogers kunskaper och erfarenheter av särbegåvning i förskolan

    M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Angelica Bolmenstam; Nicolina Nordström; [2019]
    Nyckelord :Särbegåvning; förskola; pedagoger; läroplansteori; pedagogiskt ABC;

    Sammanfattning : Ungefär ett barn i varje barngrupp kan klassas som särbegåvad, däremot är det färre än cirka en procent av de särbegåvade barnen som upptäcks i förskolan. Både förskolans läroplan och Skollagen är tydliga med att varje enskilt barn ska få stöd utformat efter det egna behovet. LÄS MER

  2. 2. Specialpedagogens yrkesroll, ur ett handledningsperspektiv - en intervjustudie i förskolan. Special educator´s professional role, from a coaching perspective - An interview in preschool

    Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Hannah Rydén; [2012]
    Nyckelord :handledning; hermeneutik; specialpedagogik; sociokulturella; systemteori;

    Sammanfattning : En viktig aspekt i specialpedagogens roll är att hennes uppdrag skall vara av en tydlig karaktär. Genom att rollen är tydlig kan energi och kompetens läggas på att utveckla verksamheterna på grupp och organisationsnivå. LÄS MER