Sökning: "coca cola marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden coca cola marknadsföring.

  1. 1. Hidden Power: Content Marketing as a part of global business strategies of Westen companies in the Russian environment

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rustam Khudododov; Alexandra Kim; [2017]
    Nyckelord :Content marketing strategy; content marketing; content marketing steps; content marketing pyramid; consumer orientation; consumer features; consumer behavioural model; Western companies; Russian environment.;

    Sammanfattning : International companies face many challenges when operating in foreign country markets, as a new environment could be absolutely opposite to the one of the home market, which the companies are used to. One of the biggest issues for a company in the foreign market is to understand how to market its product and make it more appealing to the audience. LÄS MER

  2. 2. Youbranding - The marketing strategy of replacing the corporate brand name with personal names.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jessica Hedin; Hannah Molin; [2014]
    Nyckelord :Youbranding; Debranding; Brand loyalty; Campaign; Marketing strategy;

    Sammanfattning : The importance of obtaining and retaining loyal customers, instead of attracting as many customers as possible, is and always has been a constant struggle among businesses. New marketing strategies are utilized in order to attract attention and to differentiate the brand from the competition. LÄS MER

  3. 3. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sebastian Johansson; Sigrid Windle; [2010]
    Nyckelord :facebook; marknadskommunikation; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER

  4. 4. Brand Management : A qualitative study on branding in a SME

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Karl Bergström; Jens Landgren; Felix Müntzing; [2010]
    Nyckelord :Brand Management; branding SME;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this thesis is to investigate how branding is exercised in a SME and to develop a model for how SMEs can implement branding. This means that we will especially focus on aspects that are important for a SME when building and strengthening a brand. LÄS MER

  5. 5. Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucy Nordqvist; Malin Thorsell Tauvon; Lina Rudin; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; lightprodukter; hälsa; vilseledande; sötningsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande? Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag gör för att marknadsföra lightprodukter som del av en hälsosam livsstil utan att vara vilseledande. Uppsatsens teoretiska bas består av teori främst från semiotik och retorik men även om den perceptuella processen och hur reklam utformas i allmänhet. LÄS MER